نوشته شده توسط : ali

لباس کار یا همان لباس فرم کار،به عنوان یکی از وسایل حفاظتی مطرح می باشد و کارکنان می بایست با لباس کار مناسب در محل کار حاضر شوند لباس کار مدل های متنوعی دارد به عنوان مثال لباس کار مهندسی شامل یک پوشش سراسری میباشد که دست و پا ها را در مقابل شرایط محیطی حفاظت میکند بدیهی است که در لباس کار هرچه الیاف بکار رفته شده در پارچه طبیعی تر باشد لباس کار مناسب تری به شمار می آید و حتی می توان برای فصول سرد از لباس کار عایق سرما استفاده کرد. لباس کار یا همان لباس فرم کار،به عنوان یکی از وسایل حفاظتی مطرح میباشد و کارکنان می بایست با لباس کار مناسب در محل کار حاضر شوند لباس کار مدل های متنوعی دارد به عنوان مثال لباس کار مهندسی شامل یک پوشش سراسری میباشد که دست و پا ها را در مقابل شرایط محیطی حفاظت میکند بدیهی است که در لباس ایمنی هرچه الیاف بکار رفته شده در پارچه طبیعی تر باشد لباس کار مناسب تری به شمار می آید و حتی می توان برای فصول سرد از لباس ایمنی عایق سرما استفاده کرد.

لباس کار

برای استفاده از لباس کار  بابد به چند نکته توجه کرد به عنوان مثال لباس کار جوشکاران به دلیل شرایط خاص علاوه بر لباس کار باید از پیشبند چرمی هم استفاده کرد نکته دیگر این است که لباس کار باید مناسب با نوع و اندازه پرسنل انتخاب شود لباس کار کارکنانی که در محیط های آلوده به مواد سمی و قابل انفجار کار میکنند نباید از لباس کارهای جیب دار استفاده کر

لباس کار چیست:

لباس کار یا همان لباس فرم کار،به عنوان یکی از وسایل حفاظتی مطرح میباشد و کارکنان می بایست با لباس کار مناسب در محل کار حاضر شوند لباس کار مدل های متنوعی دارد به عنوان مثال لباس کار مهندسی شامل یک پوشش سراسری میباشد که دست و پا ها را در مقابل شرایط محیطی حفاظت میکند بدیهی است که در لباس ایمنی هرچه الیاف بکار رفته شده در پارچه طبیعی تر باشد لباس کار مناسب تری به شمار می آید و حتی می توان برای فصول سرد از لباس ایمنی عایق سرما استفاده کرد. برای استفاده از لباس ایمنی باید به چند نکته توجه کرد به عنوان مثال لباس ایمنی جوشکاران به دلیل شرایط خاص علاوه بر لباس ایمنی باید از پیشبند چرمی هم استفاده کرد نکته دیگر این است که لباس ایمنی باید مناسب با نوع و اندازه پرسنل انتخاب شود لباس ایمنی کارکنانی که در محیط های آلوده به مواد سمی و قابل انفجار کار میکنند نباید از لباس های ایمنی جیب دار استفاده کرد.

 

لباس کار

ویژگی های لباس کار:

لباس کار باید به اندازه و متناسب با بدن استفاده کننده باشد.

 

لباس ایمنی حتما باید سایز و اندازه بدن باشد.

 

استفاده از هرگونه مواد قابل اشتعال در تولید لباس ایمنی اکیدا ممنوع می باشد.

 

لباسهای نسوز در برابر آتش سوزی باید دارای کلاه کار،کفش کار دستکش کار باشند.

 

این گونه لباسها به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از ضربه و برخورد و به صورت ژاکت، بلوز شلوار با توجه به نوع محل کاربرد، به رنگهای براق و از جنس­های مختلف ساخته شده و امکان رویت فرد را در شرایط مختلف آب و هوایی و ساعات مختلف شبانه روز فراهم می کنند.

 

هنگام کار باید از لباس ایمنی و کار مناسب استفاده شود، لباس ایمنی باید سالم و بدون پارگی باشد چرا که ممکن است قسمت های پاره لباس به ماشینی که در حال حرکت و دوران است گیر کرده و خطراتی به وجود آید.

 

منبع:

https://rodrigoavarante85204702.typeform.com/to/y4CpQGen

https://www.evernote.com/shard/s432/sh/f91f9181-200f-2a08-0db1-82dfdb35124f/1cdc2174f96904e0e5a22f4254c4452d

 



:: برچسب‌ها: لباس , لباس کار , لباس کار مهندسی , لباس کار مدیریتی ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

بر طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی اختیار طلاق با مرد است و اوست که می تواند حتی بدون دلیل موجه، دادخواست طلاق به طرفیت همسر تقدیم دادگاه کند.


سوال که مطرح می شود این است که آیا عدم رضایت زن (زوجه) تاثیری در پرونده روند طلاق از جانب مرد دارد؟ جواب منفی است با این توضیح که عدم رضایت و موافقت زوجه تنها می تواند مراحل طلاق از طرف مرد را طولانی کند ولی امکان جلوگیری از صدور حکم طلاق را ندارد.


رأیی که دادگاه پس از دادخواست طلاق از طرف مرد صادر می کند گواهی عدم امکان سازش نام دارد و زوج متقاضی طلاق ۳ ماه فرصت دارد تا برای اجرای رای دادگاه و ثبت آن به دفترخانه رسمی طلاق مراجعه کند در غیر این صورت رای صادره از درجه اعتبار ساقط می گردد.


پرونده طلاق چه خواهان آن مرد باشد چه زن، در صورت اعتراض پرونده ای سه مرحله ای است یعنی دادگاه بدوی، دادگاه تجدید نظر استان و دیوان عالی کشور، که با اعتراض زن حتی اگر اعتراض غیر موجه باشد، روند طلاق تا یک سال نیز به طول می انجامد لذا مدت زمان طلاق از طرف مرد بستگی کامل به اعتراض طرفین خصوصا زوجه دارد که ممکن است از ۳ ماه تا ۱ سال و شاید کمی بیشتر به طول بیانجامد.


در هر طلاقی مثل طلاق توافقی، مراحل طلاق از طرف مرد یا طلاق از جانب زن، بر طبق ماده ۲۹ قانون حمایت خانواده، قاضی دادگاه خانواده مکلف است نسبت به مهریه، اجرت المثل، نفقه و حضانت فرزندان، ملاقات و نفقه آن ها تعیین تکلیف کند.

در مراحل درخواست طلاق از طرف مرد، دادگاه مکلف است که به هر یک زوجین ابلاغ فرستاده و با درج مهلت از آن ها بخواهد که داور معرفی کنند. امروزه داوری در پرونده های طلاق به امری تشریفاتی تبدیل شده است زیرا در اکثر و غالب موارد داوری در رفع اختلاف زوجین کارگشا نیست. مضافا بر این که نظریه داوران برای دادگاه اهمیت چندانی ندارد.
در هیچ فرضی در درخواست طلاق از طرف مرد حتی اگر رای غیابی باشد، مهریه زن از بین نمی رود فقط اگر بین زوجین نزدیکی واقع نشده باشد مهریه در هنگام طلاق نصف می گردد.
نوع طلاقی که مرد درخواست کننده آن باشد رجعی است یعنی در مدت حدود ۳ ماه عده، زوج می تواند به زوجه رجوع کند و به این ترتیب طلاق از بین می رود مگر این که زن دوشیزه (باکره) یا یائسه باشد که در این موارد طلاق بائن است و امکان رجوع وجود ندارد.
مستفاد از قانون حمایت خانواده جدید و نسخ عمده مواد قانون اصلاح از مقررات مربوط به طلاق در حال حاضر امکان جمع شرط نصف اموال (شرط تنصیف) با اجرت المثل وجود دارد.



:: برچسب‌ها: طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

تغییرات قانونی مهاجرت به کانادا در سال 2020 به گونه ای بوده که راه های مهاجرت به آن همچنان هموار است. کانادا از پهناورترین کشورهای جهان است و هر ساله جمعیت قابل توجهی برای مهاجرت به این کشور از روش های مختلف اقدام می کنند. مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل و کار روش های اصلی مهاجرت به این کشور پیشرفته هستند اما روش های مهاجرت به کشور کانادا به این دو مورد محدود نمی شود.

مهاجرت به کانادا در سال 2020 از راه های مختلف امکان پذیر می باشد که عبارتند از:

  • ویزای توریستی کانادا
  • ویزای سرمایه گذاری کانادا
  • ویزای خود اشتغالی کانادا
  • ویزای ازدواج و نامزدی کانادا
  • ویزای تولد کانادا
  • ویزای کاری کانادا
  • ویزای تحصیلی کانادا

کشور کانادا که انتخاب اکثر افراد متقاضی مهاجرت می باشد در حال حاضر یکی از بهترین گزینه های مهاجرتی است و متقاضیان بسیاری دارد که هر یک باید با توجه به شرایط و رزومه خود برای انتخاب بهترین روش اقدام نمایند



:: برچسب‌ها: مهاجرت قانونی ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

چرا باید عینک ایمنی بزنیم؟

هنگامی که خطرات ایمنی مربوط به محل کار خود را پیدا کردید، باید اطلاعات خود را درباره انواع عینک های ایمنی کار و درجه حفاظتی آنها افزایش دهید. اما لازم است قبل از آن در مورد اهمیت ایمنی و بهداشت در محیط کار آگاهی های لازم را کسب کنید.  به طور کلی عینک های ایمنی چشم را می‌توان در دو دسته کلی عینک های ایمنی و گاگل های ایمنی تقسیم کرد.

بسته به مواد به کار رفته در لنزها، عینک های ایمنی و گاگل های ایمنی می‌توانند از چشم‌های شما در برابر صدمات ناشی از پرتاب اشیا، برخورد ذرات به چشم، تابش نور و انعکاس نور قابل مشاهده، محافظت کنند. مواد مورد استفاده در ساخت عینک ایمنی کار شامل پلی کربنات، پلی اورتان NXT و شیشه نوری می باشد.

عینک ایمنی لیزری

عینک های ایمنی اکریلیک: این عینک‌ها بسیار ارزان قیمت بوده، نسبت به عینک‌های شیشه‌ای نوری معمولی سبک‌تر هستند و در برابر انواع حلال‌های شیمیایی مقاوم اند. نداشتن طول عمر بالا و وضوح کافی برای کارهای حساس از مهم‌ترین ایراداتی است که به این سبک از عینک های ایمنی وارد است.

عینک های ایمنی اپتیکال: این عینک‌ها در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم هستند و در میزان دید فرد استفاده کننده هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند. لنز این عینک‌ها کمی سنگین بوده، قیمت آنها بالاتر است و متاسفانه در برابر ضربه مقاومت چندانی از خود نشان نمی‌دهند.

 

عینک ایمنی چیست؟

در حین کار های فنی وسیله ای به به شکل های مختلف وجود دارد و به شکل عینک است و برای محافظت چشم ها در برابر ذرات پرتاب شده در حین کار استفاده می شود را عینک کار یا عینک ایمنی می گویند.

 

عینک فرزکاری اخوان یک ابزار بسیار کاربردی و ایمنی برای مشاغلی مانند تراشکاری و برشکاری و غیره است.

 

برای هر کار و هر شغلی رعایت ایمنی شرط اصلی و اولیه است. یکی از مهمترین وسایل در هنگام کار کردن عینک ایمنی کار است که در این قسمت عینک ژله ای کار اخوان با کیفیت بالا ارائه می شود.

 

ساختار این عینک به شکلی است که کامل روی صورت می نشیند و راه نفوذ هرگونه براده یا قطعه ای را به قسمت اعظم صورت و چشم ها مسدود می کند.

عینک ایمنی

لنزهای شفاف معمول ترین نوع لنز برای ساخت عینک های ایمنی هستند که از مواد مقاوم همچون پلی کربنات ساخته می شوند و مقرون به صرفه اند. در دو نوع uv400 و ساده ارائه میشود. این نوع لنز دید کاربر را کاهش نمیدهد، رنگها و میزان نور نیز طبیعی باقی می ماند. بسته به نوع ماده بکار رفته مقاومت لنز متفاوت است. عینک های دارای این لنز برای کارهای عمومی و حفاظت در برابر پاشش و برخورد براده و خرده مواد بکار می رود. این نوع عینک در مقابل پرتو ها،لیزر یا آسیب نور جرقه و جوش مقاوم نیست.

 

منابع:

http://iranreportaj..com/

https://disqus.com/by/unex_safety/

https://ask.fm/felixjorje782528

 

 


:: برچسب‌ها: عینک ایمنی , ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

داشتن چهره ای زیبا و دلنشین مسئله ای است که برای همه ما انسان ها بسیار با ارزش و جذاب است چون علاوه بر زیبایی باعث افزایش قابل توجه اعتماد به نفس در افراد می شود.

از همین رو امروزه جراحی بینی جزو رایج ترین و پرطرفدارترین جراحی هایی است که هر روزه در جهان انجام می شود. گرایش به زیبایی و بهتر شدن در وجود تمام انسان ها است که با توجه به پیشرفت های علم پزشکی در حوزه زیبایی، روز به روز افراد بیشتری به این سمت رو می آورند.

عمل بینی در کنار تمام ویژگی های مثبت و جذاب خود، ممکن است عوارض و مشکلاتی را نیز به دنبال داشته باشد که بهتر است قبل از تصمیم به انجام جراحی بینی درمورد نکاتی که باید قبل و بعد از عمل بینی رعایت کرد را بدانید. امروزه با توجه به نوع بینی (بینی گوشتی یا بینی استخوانی) نتیجه جراحی متفاوت است.

سن مناسب برای عمل بینی

تا زمانی که سن بلوغ به اتمام نرسیده باشد، انجام عمل بینی امکان پذیر نمی باشد. چون بینی انسان تا سن بلوغ که تقریبا تا 16 سالگی است رشد می کند و سپس متوقف می شود. به این ترتیب سن قانونی برای انجام جراحی بینی بین دختران از 16 سالگی و بین پسران از 17 سالگی می باشد. هر چقدر که پوست جوان تر و شاداب تر باشد نتیجه عمل بینی بهتر خواهد بود.

عمل بینی طبیعی

نقش جراحی بینی در زیبایی چهره

از آنجا که بینی در مرکز صورت قرار دارد، در صورت داشتن کوچکترین ایراد، زیبایی سایر اعضای چهره را تحت تاثیر قرار می دهد. از این به دلیل اهمیت بینی در زیبایی چهره، پس از انجام عمل بینی علاوه بر زیبا و کوچک شدن بینی، تاثیر چشمگیری در زیبایی و تعادل سایر اجزای صورت دارد. همچنین جراحی بینی باعث برطرف شدن پولیپ و انحرافات بینی نیز می شود برای افرادی که این مشکلات را دارند، با یک تیر دو نشان می زنند.

فرق عمل بینی گوشتی با استخوانی

اصلی ترین تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در ضخامت پوست است. بینی هایی که دارای پوست نازک اما غضروف محکمی هستند بینی استخوانی نام دارند. همچنین به بینی هایی با پوست ضخیم و غضروف نرم تر، بینی گوشتی می گویند.

نتیجه عمل بینی استخوانی در مقایسه با عمل بینی گوشتی ، بهتر و سریع تر است. معمولا عمل بینی گوشتی مدت زمان بیشتری طول می کشد تا تاثیر خود را به صورت کامل نشان دهد. اما به طور کلی جراحی بینی طبیعی برای افرادی که بینی گوشتی دارند گزینه مناسب تری است چون همانطور که گفته شد ساختار ضعیف تری نسبت به بینی استخوانی دارند.

راه های تشخیص بینی گوشتی

 

  • دارای پوست ضخیم تری هستند
  • نوک بینی بزرگ و پهن تری نسبت به بینی های استخوانی دارند
  • منافذ روی پوست بینی معمولا بزرگتر است
  • غدد چربی بیشتری در این ناحیه دارند

عمل بینی گوشتی

نکات مهم قبل از عمل بینی

قبل از انجام عمل بینی گوشتی یا استخوانی لازم است نکاتی را بدانید. مواردی مانند:

  • دو هفته قبل از جراحی بینی استفاده از انواع دخانیات را باید ممنوع کنید زیرا نیکوتین و دخانیات باعث تنگ شدن رگ های خونی می شود که مضر است.
  • از مصرف داروهای حاوی آسپرین که باعث رقیق تر شدن خون می شوند خودداری کنید. مصرف این داروها قبل از عمل بینی باعث خونریزی زیاد می شود.
  • بهتر است حداقل 8 ساعت قبل از عمل بینی گوشتی چیزی نخورید
  • برای این که روز جراحی بینی استرس نداشته باشید حتما از قبل، راه های رسیدن به  کلینیک مورد نظرتان را بررسی کنید.
  • شب قبل از جراحی دوش بگیرید و سعی کنید استراحت کافی داشته باشید.
  • قبل از عمل بینی آب زیاد بنوشید.

منبع: https://www.ilna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/930977-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C



:: برچسب‌ها: عمل بینی , عمل بینی گوشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

هر بیرینگ غلطشی بر اساس یک کد فنی طراحی شده است که با آن کد نوع ساختار ، ابعاد تلرانس ها لقی و سایر مشخصه آن تعیین میگردد معمولا استاندارد تمام شرکتهای معتبر در زمینه تولید بلبرینگ یکسان است و این استاندارد مطابق استاندارد DIN 623  است. {توضیح : همانطور که میدانید DIN استاندارد کشور آلمان میباشد ، اما تقریباً تمام بلبرینگ ها و رولبرینگ های ساخت اروپا مانند SKF ، FAG و … و بلبرینگ و رولبرینگ های ساخت ژاپن KOYO،NACHI و … از این استاندارد برای نام گذاری استفاده میکنند ، و در بازار ایران تقریباً فقط بلبرینگ و رولبرینگ های ساخت کشور آمریکا مانند تیمکن از این استاندارد طبعیت نمیکنند}

 

کدهای مربوط به سری های بیرینگ (بلبرینگ و رولبرینگ)

کد های سری های مختلف بیرینگ از اعداد حروف یا هر دو آن تشکیل شده است این کدها نشان دهنده ساختار بیرینگ (بلبرینگ و رولبرینگ و یاتاقان ها) می باشد. بصورت کلی در بیرینگ های ساده تر شماره فنی آنها از ۳ قسمت تشکیل شده است که به ترتیب به این صورت هستند :

 

۱) شماره فنی مربوط به سوراخ داخل d 

۲ ) شماره فنی مربوط به نوع بیرینگ

۳) پیشوند و پسوند ها که مربوط به ویژگی آنها مثل نوع آبند یا نوع ماشینکاری و …

 

۱) شماره فنی مربوط به سوراخ داخل d

قطر سوراخ داخل مطابق سوراخ داخل محاسبه میگردد در تمام بیرینگ ها ی غلطشی به استثنای بیرینگ ها کف گرد دو طرفه شماره سوراخ داخل به قطر های داخلی d=20   تا d=480   از تقسیم قطر سوراخ بر عدد ۵ بدست می آید برای مثال شماره سوراخ داخل برای قطر ۳۶۰ به صورت زیر محاسبه میگردد ۳۶۰/۵=۷۲

بلبرینگ شیار عمیق

 

و برای سوراخ های داخلی از قطر ۱۰ تا قطر ۱۷ بشکل زیر خواهد بود .

 

D=10  برای شماره سوراخ داخل ۰۰

D=12  برای شماره سوراخ داخل ۰۱

D=15  برای شماره سوراخ داخل ۰۲

D=17  برای شماره سوراخ داخل ۰۳

 

مثلا به ترتیب برای بلبرینگ شیار عمیق ۶۰۰۰ قطر داخلی ۱۰ میلیمتر و برای بلبرینگ ۶۰۰۱ قطر داخلی ۱۲ میلیمتر و برای بلبرینگ شیار عمیق ۶۰۰۲ و ۶۰۰۳ بترتیب اندازه قطر داخلی برابر ۱۵ و ۱۷ میلیمتر میباشد . و برای بلبرینگ شیار عمیق ۶۰۰۴ قطر داخلی ۲۰ میلیمتر است .

 

 بلبرینگ یا رولبرینگ خود را از کجا پیدا کنم ؟

برای آنکه بنوانید بلبرینگ یا رولبرینگ مورد نیاز دستگاه خود را پیدا کنید لازم است کمی دانش مهندسی مکانیک داشته باشید و بدانید که بلبرینگ یا رولبرینگ شما باید چه میزات نیرو و چه نوع نیرویی اعم از نیروی محوری و نیروی شعاعی یا ترکیب نیروی شعاعی و محوری تحمل میکند ؟

لذا برای اینکه مشخص کنید بلبرینگ مورد نیاز شما جزو کدامیک از دسته های زیر قرار میگیرد لازم است بدانید بیرینگ شما باید چه نیروی را تحمل میکند 

 

انواع بلبرینگ ها و رولبرینگ ها

بلبرینگ های شیار عمیق Deep Groove Ball Bearings

بلبرینگ های تماس زاویه ایی Angular Contact Ball Bearings 

بلبرینگ های خود تنظیم Self-Aligning Ball Bearings

بلبرینگ های کف گرد  Thrust Ball Bearings

رولبرینگ استوانه‌ایی Cylindrical Roller Bearings

رولبرینگ بشکه‌ایی Spherical Roller Bearings 

رولبرینگ مخروطی Taper Roller Bearings

رولبرینگ کف گرد Spherical Roller  Thrust Bearings

گام بعدی انتخاب سایز مناسب برای بلبرینگ یا رولبرینگ میباشد ، که تمامی شرکت های سازنده برای بلبرینگ یا رولبرینگهای تولیدی خود شماره ثابتی دارند لذا به سادگی میتوانید انتخاب دقیقی برای بلبرینگ یا رولبرینگ مصرفی خود را داشته باشید .

 

منبع= http://thbeauty.blogfa.com/

 



:: برچسب‌ها: بلبرینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

دستگیره سامسونگ SHS-H505

دستگیره سامسونگ مدل SAMSUNG SHS-H505 یکی از هوشمند ترین و در عین حال زیبا ترین دستگیره های سامسونگ می باشد.

 این دستگیره قابلیت استفاده از کارت و همچنین رمز را دارا می باشد. رمز شما می تواند شامل یک رمز 4 تا 12 رقمی باشد و قابلیت شناسایی و ذخیره کارت تا 20 عدد را دارا می باشد.

 این دستگاه دارای قابلیت حالت سکوت دارد به این صورت که قبل از وارد کردن رمز با فشردن کلید ستاره، حالت سکوت را فعال کرده و سپس رمزتان را وارد کنید. همچنین دارای تکنولوژی پیشرفته تابع خیالی نیز می باشد که در هنگامی که شخصی در کنار شما می باشد و شما نمی خواهید رمزتان را متوجه شود ،

 رمزتان را پس از تعدادی عدد نا مرتبط وارد نمایید و درب را باز نمایید .

 این دستگیره هوشمند سامسونگ قابليت استفاده از ريموت براي بازكردن درب براي افراد سالخورده و مسن را دارا می باشد. همچنین با قابلیت فعال كردن قفل امنیتی درب قفل شده و ديگر كسي حتي با داشتن رمز و اثر انگشت هم نمي­ تواند درب را باز كند.

 سيستم امنيتي ضد سرقت در این دستگیره به هنگام  وارد كردن رمز و اثر انگشت اشتباه به طور پياپي و يا ضربه به دستگيره آژير دستگاه به صدا در ميايد و سيستم ورود به مدت چند دقيقه غیر فعال می شود. 

منبع تغذیه این دستگیره سامسونگ با 4 عدد باطري AA فعال مي­ شود و حداقل عمر استفاده از باطري به صورت نرمال يك سال مي­ باشد وقبل از اتمام باطري از يك هفته قبل دستگاه هشدار تعويض باتري را به شما مي­ دهد. 

همچنین دارای  منبع تغذيه اضطراري می باشد که در صورت متوجه نشدن هشدار تعويض باطري (به دليل نبودن منزل يا سفر بودن) شما مي­ توانيد با استفاده از باطري كتابي V9 دستگاه را روشن كرده و با استفاده از رمز و اثر انگشت وارد شويد و سپس باتري را تعويض كنيد. در یک جمع بندی کلی می توان دستگیره سامسونگ مدل SAMSUNG SHS-H505 را یکی از بهترین تولیدات این شرکت دانست.

دستگیره سامسونگ

https://lookbook.nu/user/8026040-Digitaldoorlock

https://www.openstreetmap.org/user/digitaldoorlock

 



:: برچسب‌ها: دستگیره سامسونگ ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

شهر کوچک وان که در ضلع شرقی کشور ترکیه قرار گرفته است از زیباترین و محبوب ترین شهر های ترکیه در بین ایرانیان است و به همین دلیل، تور وان از جمله پرفروش ترین تور هایی است که در کشور ما به فروش می رسد. آنچه که این شهر را محبوب کرده است، گذشته از جاذبه های بی نظیر و مراکز خرید انبوه و به صرفه اش، غذاهای بسیار لذیذی است که آن ها را تنها می توانید در این شهر پیدا کنید. در ادامه قصد داریم شما را با خوشمزه ترین غذاهایی که می توانید در تور وان تجربه کنید آشنا می کنیم.

 

بیتی کباب | Beyti Kebab

از قدیمی ترین و شاید محبوب ترین کباب های ترکیه می توان به بیتی کباب اشاره کرد. این نوع از کباب از زمان حکومت عثمانی ها تهیه می شده ولی بعد از سال ها به فراموشی سپرده شده بود تا اینکه مجددا توسط یکی از رستوران های واقع در شهر استانبول به نام بیتی مجدد تهیه شد و به همین دلیل اکنون نام این نوع کباب را، بیتی کباب گذاشته اند. طرز تهیه این کباب به این شکل است که مقداری گوشت گاو همراه با ادویه های مخصوص به سیخ کشیده می شوند و سپس بر روی آن لایه نازکی از خمیر یوفگا قرار می گیرد و در مرحله بعد سیخ ها روی آتش قرار می گیرند و کباب حاضر می شود. بیتی کباب به همراه برنج و یا به همراه سس گوجه مصرف می شود. اگر به تور وان می روید طعم بی نظیر بیتی کباب را از دست ندهید.

 

 

شیش کباب | Shish Kebab

حتما شما نیز نام شیش کباب ( Shish Kebab ) معروف ترکی را شنیده اید. شیش در زبان ترکی به معنای سیخ می باشد و به همین دلیل شیش کباب به کباب سیخی نیز معروف است. در تهیه این نوع کباب از گوشت طعم دار شده و پیاز و فلفل دلمه ای استفاده می شود. وجود فلفل دلمه ای با رنگ های مختلف و متفاوت از بارز ترین ویژگی های این کباب است که این کار به زیبایی غذا می افزاید. در تور وان به قدم زدن در سطح شهر با رستوران های بسیار زیادی مواجه خواهید شد قطعا شیش کباب از مهم ترین غذاهای آن ها خواهد بود.

 

اسکندر کباب | Iskender Kebab

بدون شک اسکندر کباب نیز از معروف ترین غذاهای ترکی است که اگر به ترکیه سفر کردید پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه تجربه طعم لذیذ این غذا را از دست ندید. این کباب اولین بار توسط شخصی به نام افندی اسکندر تهیه شد و به همین دلیل به همین نام شهرت پیدا کرد. نحوه سرو اسکندر کباب به این شکل است که تکه های کباب را به همراه کره، ماست و  سس گوجه فرنگی طعم دار می کنند و سپس میل می کنند. شهر وان ترکیه یکی از بهترین شهر ها در تهیه اسکندر کباب است و جالب است که بدانید رستوران هایی در این شهر وجود دارند که تنها فقط این نوع کباب را طبخ می کنند. بنابراین اگر به تور وان می روید، حتما به رستوران ها مخصوص اسکندر کباب سر بزنید.

 

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برخی از غذاهای معروف ترکیه و به خصوص شهر وان آشنا کنیم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت تورینجا مراجعه کنید.

 



:: برچسب‌ها: تور وان ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

پاتایا یک استراحتگاه ساحلی زیبا است که در سواحل شرقی خلیج تایلند واقع شده است و به دلیل سواحل بسیار زیبا، پارک های آبی، زیبایی های طبیعی غیرقابل استفاده، معابد مذهبی و پیاده روی های طولانی در خیابان مشهور است. گردشگران تور پاتایا باید به دنبال یک زندگی شبانه شگفت انگیز در این جزیره باشند و تجربه ای فراموش نشدنی را از آن خود کنند. این جزیره عجیب و غریب که در اطراف یک خلیج هلال شکل گسترده بنا شده است، یک مقصد ایده آل برای دوستداران ماجراجویی است. پاتایا با داشتن سواحل زیبا و بی نظیر، با نخلستان های در حال چرخش و آسمان آبی روشن، می تواند هر کسی که با تور پاتایا به اینجا آمده را که عاشق زیبایی خود کند. این شهر با توجه به علاقه های متنوع بازدید کنندگان تور پاتایا، مجموعه ای از جاذبه های گردشگری اعم از باغ وحش ها، پارک های موضوعی، باغ گیاه شناسی، معابد، بازارها، خیابان های روشن در شب، فعالیت های ورزش های آبی و محیط های آرامش بخش را ارائه می دهد.

 

 

 

پاتایا به سه منطقه شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم می شود که هر کدام چیزی متفاوت از دیگری ارائه می دهند. این مکان هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را با تور پاتایا به خود جلب می کند تا از زیبایی های طبیعت که در سراسر پاتایا پراکنده شده است، کاوش و لذت ببرند. با داشتن یک زندگی شبانه هیجان انگیز، تجربه خرید به یاد ماندنی، ورزش های هیجان انگیز در آب و انواع فعالیت های اوقات فراغت دیگر، این مکان را به مکانی ایده آل برای دوستان، خانواده ها و زوج ها تبدیل می کند.

 

مغازه های پاتایا

پاتایا مانند بیشتر تایلند ( Thailand )، بهشتی برای فروشگاه های مغازه است. بسیاری از بازارهای شناور، مراکز درجه یک، سوپر مارکت ها و بازار ها. برخی از بهترین موارد برای خرید شامل لباس ، کفش ، جواهرات ، ابریشم ، گیاهان و صنایع دستی است. Chanthaburi در نزدیکی این مکان به دلیل سنگهای قیمتی خود به عنوان قطب اصلی صنعت معدن سنگهای قیمتی مشهور است. در حالی که در بازارهای شناور هستید ، حتما مهارت های مزخرف خود را به بهترین وجه و مراقب محصولات جعلی باشید.

 

رستوران ها و غذاهای محلی در پاتایا

رستوران های پاتایا نه تنها غذاهای معتبر تایلندی بلکه غذاهای آسیایی ، قاره ای و سایر غذاها را نیز سرو می کنند. می توان از هتل ها و استراحتگاه های متعددی با رستوران های متعددی بازدید کرد که غذاهای بسیار خوشمزه و خوشمزه و یا بسیاری از مفاصل و رستوران های مستقل را با غذاهای یکسان با آب بخورید. در خیابان پاتایا 2 و جاده ساحلی ، تعداد زیادی از مغازه های غذا خوردن پیدا می شود ، در حالی که یک پاتایای جنوبی با غرفه های غذاهای دریایی لب لب ، که از نظر تخصص ویژه شهر است ، جمع شده است. حتماً نوجوانان مانگو ، خوشمزه و رمبوتان های خوشمزه را که بین ماه های مه و سپتامبر در دسترس هستند امتحان کنید. سالاد تند پاپایا (سام تام) و سالاد گوشت خوک خرد شده (ترش) تند (ترش) نیز مورد علاقه مردم محلی است ، خصوصاً یکی که در اصل متعلق به منطقه ایسان است.

 

جاذبه های گردشگری پاتایا

میموزا پاتایا

میموزا پاتایا محلی برای بازدید پاتایا با لمس شرقی اروپایی است. این مرکز خرید زیبا در فضای باز است که در یک منطقه وسیع طراحی شده با رنگ های برجسته و روشن و بوتیک هایی با مجموعه ای زیبا و متنوع از کالاهایی که به فروش می رسند، پخش شده است. در تور پاتایا با قدم زدن در این بازار می توان شیوه زندگی تایلندی و پرشور آن را تجربه کرد.

حدود 300 مغازه در اطراف محل وجود دارد، از جمله بوتیک ها و رستوران ها با وسایل زیادی مانند اسباب بازی و صنایع دستی، انواع سوغاتی، لباس و جواهرات است. گالری هنر در میموزا شباهت کاملی با هنر در بهشت ​​دارد و مکان مناسبی برای کاوش برای افرادی است به کارهای هنری علاقه مند هستند.

 

معبد حقیقت

پرچمدار پاتایا، معبد حقیقت یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری برای گردشگران در تور پاتایا است که در کنار دریا واقع شده است. معبد حقیقت یا معبد ساچتهام در 105 متری شمال ساحل وونگامات واقع شده است، یک بنای نمادین از پاتایا است. این مکان که کاملا از طرح های تزئینی، حکاکی های زیبا و چوب ساج ساخته شده است، بیشتر شبیه به همجوشی معبد و کاخ است. این معبد که به سبک سنتی ساخته شده، صلح و آرامش را نشان می دهد و با دریافت جوایز برجسته گردشگری توسط جوایز صنعت گردشگری در سال 2008 مورد تقدیر قرار گرفته است و هر ساله بر تعداد بازدیدکنندگان و محبوبیت تور پاتایا می افزاید.

 

آکواریوم پاتایا

بهترین آکواریوم در پاتایا، دارای 2500 حیوان آبزی است که بخشی از سواحل عمیق را به جهان ما می آورند. این آکواریوم در پاتایا به گونه ای توسعه یافته است که اقیانوس های عمیق، مرجان های باشکوه، سواحل شنی و آبزی های یافت نشدنی هستند به راحتی در دسترس عموم قرار می گیرد

ماهی های درنده مانند کوسه ها، ماسه سنگ ها، ستاره های دریایی و خرچنگ ها یا آن لاک پشت های دوست داشتنی، می توانید در دنیای زیر آب پاتایا مشاهده و حس متفاوتی را تجربه کنید. هنگام بازدید از آکواریوم در تور پاتایا، مخزن کشتی مخروبه در انتهای تونل را برای کشف گونه ای کاملاً متفاوت از ماهی و گیاهان آبزی را فراموش نکنید. این نمایشگاه به عنوان یکی از محبوب ترین فعالیت ها برای اجتماعات خانوادگی و گذراندن تعطیلات با دوستان است.

بی شک تور پاتایا، خاطره ی خوبی را برای هر گردشگری می تواند بجا بگذارد.



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. پایتختت این کشور کوالالامپور است. پوتراجایا پایتختت اداری این کشور می باشد.
آب و هوای مطلوب و بارندگی های فراوان این کشور، مالزی را به عنوان کشوری سرسبز با هوایی معتدل معرفی می کند که دمای آن معمولا تغییرات اندکی را در طول سال شامل می شود. ساکنان کشور مالزی بیشتر نژادهای مالایی (مسلمان)، هندی و چینی هستند که از جهت سیاسی، حاکمان این سرزمین اقوام مالایی هستند. همچنین تور مالزی جزو محبوب ترین تور ها در تمام نقاط جهان به شمار می رود.

کشور مالزی شامل یازده ایالت غربی است:
سلانگور
نگری سمبیلان
ملاکا
جوهر
ملاکا
کلانتان
پاهانگ
ترنگانو
کلانتان
پراک
پرلیس
پنانگ
کراح
کلانتان
و همچنین مناطق کوالالامپور و پوتراجایا در این بخش هستند.

زبان مالایو (malayu) یا باهاسامالزیا (Bahasa Malaysia)، زبان رسمی مالزی است که در سیستم آموزشی و کلیه مکاتبات کشور از آن استفاده می شود. زبان انگلیسی نیز از زمان سلطه انگلیسی ها در زبان مالزی رواج داشته است در محاورات و برقراری ارتباط بین نژاد های مختلف در مالزی به کار می رود. زبان انگلیسی که مردم مالزی صحبت می کنند، به زبان مانگلیش (Manglish) شهرت دارد که ترکیبی از لهجه های محلی با زبان انگلیسی است. حتی املای بسیاری از کلمات انگلیسی که مردم مالزی می نویسند با آنچه که متداول است فرق دارد. بیش از ۶۰% مردم  این کشور، مسلمان هستند. اسلام دین رسمی این کشور محسوب می شود. علارغم این موضوع، مردم این کشور از آزادی مذهب بهره مند هستند. بودایی ها، مسیحی ها، هندو ها و ادیان مختلف چینی، دیگر گروه های مذهبی در مالزی زندگی می کنند. تعطیلی های مذهبی گوناگونی در سراسر کشور برگزار می شود. در این کشور دین نقش مهمی دارد.
کشور مالزی طبیعتی بکر و زیبایی دارد. جشنواره های گوناگونی در سراسر این کشور برگزار می شود از این رو هر گردشگری را به سفر به این کشور ترغیب می کند.

 

کوالالامپور

 

جشن های سنتی چهار گروه اصلی (اقوام مالایو، چینی ها، هندی ها و قبایل محلی مالزی شرقی) بخش مهمی از میراث فرهنگی غنی مالزی به حساب می آیند. بیشتر این جشن ها مذهبی هستند اما در مالزی، رسم است که همه ی مردم، بدون در نظر گرفتن نژاد یا مذهب، در جشن های مهم شرکت کنند. از جمله این جشن ها میتوان به این موارد اشاره کرد:

جشن های بودایی مالزی:
سال نوی چینی
چینگ مینگ (Ching Ming)
جشن کیک ماه (Moon Cake)

جشن های هندوهای مالزی:
دی والی یا دی پاوالی (جشن چراغ ها)
گاوائی دایاکت (Gawai Dayak)
تایپوسام (ThaipuSam)

جشن های مربوط به برداشت محصول در مالزی شرقی:
جشن کادازان (Kadazan)
گاوائی دایاکت (Gawai Dayak)

جشن های مالزی

 

مالزی کشوری رو به توسعه تلقی می شود. از این رو مقصد بسیاری از افرادی که قصد تحصیل و یا کار و تجارت دارند نیز می باشد.
مالزی همواره کشوری مهاجر پذیر بوده و هست. همین موضوع سبب شکل گیری پراکندگی قومی و نژادی زیادی در این کشور شده است. این پراکندگی موجب به وجود آمدن تنوعی از زبان ها، خوراکی ها و فرهنگ ها شده است.

منبع: https://tourinja.com/



:: برچسب‌ها: تور مالزی , تور ارزان مالزی , تور لحظه آخری مالزی , ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آبان 1398 | نظرات ()