نوشته شده توسط : ali

کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. پایتختت این کشور کوالالامپور است. پوتراجایا پایتختت اداری این کشور می باشد.
آب و هوای مطلوب و بارندگی های فراوان این کشور، مالزی را به عنوان کشوری سرسبز با هوایی معتدل معرفی می کند که دمای آن معمولا تغییرات اندکی را در طول سال شامل می شود. ساکنان کشور مالزی بیشتر نژادهای مالایی (مسلمان)، هندی و چینی هستند که از جهت سیاسی، حاکمان این سرزمین اقوام مالایی هستند. همچنین تور مالزی جزو محبوب ترین تور ها در تمام نقاط جهان به شمار می رود.

کشور مالزی شامل یازده ایالت غربی است:
سلانگور
نگری سمبیلان
ملاکا
جوهر
ملاکا
کلانتان
پاهانگ
ترنگانو
کلانتان
پراک
پرلیس
پنانگ
کراح
کلانتان
و همچنین مناطق کوالالامپور و پوتراجایا در این بخش هستند.

زبان مالایو (malayu) یا باهاسامالزیا (Bahasa Malaysia)، زبان رسمی مالزی است که در سیستم آموزشی و کلیه مکاتبات کشور از آن استفاده می شود. زبان انگلیسی نیز از زمان سلطه انگلیسی ها در زبان مالزی رواج داشته است در محاورات و برقراری ارتباط بین نژاد های مختلف در مالزی به کار می رود. زبان انگلیسی که مردم مالزی صحبت می کنند، به زبان مانگلیش (Manglish) شهرت دارد که ترکیبی از لهجه های محلی با زبان انگلیسی است. حتی املای بسیاری از کلمات انگلیسی که مردم مالزی می نویسند با آنچه که متداول است فرق دارد. بیش از ۶۰% مردم  این کشور، مسلمان هستند. اسلام دین رسمی این کشور محسوب می شود. علارغم این موضوع، مردم این کشور از آزادی مذهب بهره مند هستند. بودایی ها، مسیحی ها، هندو ها و ادیان مختلف چینی، دیگر گروه های مذهبی در مالزی زندگی می کنند. تعطیلی های مذهبی گوناگونی در سراسر کشور برگزار می شود. در این کشور دین نقش مهمی دارد.
کشور مالزی طبیعتی بکر و زیبایی دارد. جشنواره های گوناگونی در سراسر این کشور برگزار می شود از این رو هر گردشگری را به سفر به این کشور ترغیب می کند.

 

کوالالامپور

 

جشن های سنتی چهار گروه اصلی (اقوام مالایو، چینی ها، هندی ها و قبایل محلی مالزی شرقی) بخش مهمی از میراث فرهنگی غنی مالزی به حساب می آیند. بیشتر این جشن ها مذهبی هستند اما در مالزی، رسم است که همه ی مردم، بدون در نظر گرفتن نژاد یا مذهب، در جشن های مهم شرکت کنند. از جمله این جشن ها میتوان به این موارد اشاره کرد:

جشن های بودایی مالزی:
سال نوی چینی
چینگ مینگ (Ching Ming)
جشن کیک ماه (Moon Cake)

جشن های هندوهای مالزی:
دی والی یا دی پاوالی (جشن چراغ ها)
گاوائی دایاکت (Gawai Dayak)
تایپوسام (ThaipuSam)

جشن های مربوط به برداشت محصول در مالزی شرقی:
جشن کادازان (Kadazan)
گاوائی دایاکت (Gawai Dayak)

جشن های مالزی

 

مالزی کشوری رو به توسعه تلقی می شود. از این رو مقصد بسیاری از افرادی که قصد تحصیل و یا کار و تجارت دارند نیز می باشد.
مالزی همواره کشوری مهاجر پذیر بوده و هست. همین موضوع سبب شکل گیری پراکندگی قومی و نژادی زیادی در این کشور شده است. این پراکندگی موجب به وجود آمدن تنوعی از زبان ها، خوراکی ها و فرهنگ ها شده است.

منبع: https://tourinja.com/



:: برچسب‌ها: تور مالزی , تور ارزان مالزی , تور لحظه آخری مالزی , ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

بیشتر مسافران تایلند بخش اعظمی از سفر خود را به کاوش در جزایر زیاد و زیبای این کشور اختصاص می دهند. وقتی صحبت از جزایر تایلند می شود، پوکت مطمئناً یکی از فوق العاده ترین جزایر تایلند است که در ایران هم طرفداران فراوانی را جذب تور پوکت می کند. پوکت بزرگترین جزیره تایلند است و تقریباً یک سوم بازدید کنندگان بین المللی در سفر به کشور تایلند از این جزیره بازدید می کنند. حتی یک تور کاملاً مجزا با نام تور پوکت برای آن در نطر گرفته می شود تا کسانی که تنها قصد بازدید از پوکت را دارند از آن لذت ببرند.
این تنها جزیره تایلند است که نه با یک پل، بلکه با دو پل به سرزمین اصلی متصل شده است.Sarasin که برای تردد عابران پیاده استفاده می شود و Thepkasattri که برای وسایل نقلیه موتوری استفاده می شود.
در چنین جزیره بزرگ و پرطرفداری، جای تعجب ندارد که کارهای تفریحی زیادی انجام گیرد. اگر به دنبال هیجان، تفریحات آبی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ـ‌ساحلی و ماجراجویی هستید حتماً در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به چند کار جالب که می توانید در تور پوکت به آن بپردازید اشاره کنیم.


1. بازدید از بودای بزرگ: پیش از آن که به تفریحات ساحلی و آبی بپردازیم اجازه بدهید که ابتدا درباره یک سازه مهم و پربازدید در پوکت صحبت کنیم. یکی از مهمترین نقاط دیدنی پوکت، بودای بزرگ است. این بودا به ارتفاع 45 متر از مرمر سفید ساخته شده است و از بسیاری از نقاط این جزیره می توان آن را دید. از آنجا که در بالای ارتفاعات قله Nakkerd Hills واقع شده است، می توانید از اینجا از چند منظره پانوراما نیز لذت ببرید.
بودا بزرگ یک جاذبه بسیار محبوب است و روزانه بیش از 1500 بازدید کننده را به خود اختصاص می دهد. اگر از شلوغی و جمعیت زیاد بدتان نمی آید، توصیه ما این است که در یکی از تعطیلات بودایی که در تایلند جشن گرفته می شود، از آن دیدن کنید.

 

بودای بزرگ پوکت



2. غواصی زیر آب: وقتی نوبت به بهترین کارها در پوکت برای زوج ها، خانواده ها یا مسافرهای تنها می رسد، همه چیز به ورود به آب ختم می شود. در پوکت فرصت های بسیار خوبی برای غواصان وجود دارد. در بسیاری از سواحل پوکت، به راحتی می توانید یک ماسک، اسنورکلس و باله را اجاره بگیرید. از طرف دیگر، می توانید در تور پوکت ثبت نام کنید تا به چند نقطه مختلف برسید و از یک روز در دریا لذت ببرید.
در پوکت چندین مغازه فروش وسایل غواصی وجود دارد. اگر قبلاً گواهینامه غواصی نداشته باشید اصلاً جای نگرانی نیست، می توانید برای یک دوره آموزش غواصی ثبت نام کنید. پوکت با داشتن آبهای آبی روشن، یکی از بهترین مکان های جهان برای غواصی است.

غواصی در پوکت

 

3. بازارهای شب: به جز آب هنوز هم کارهای بسیار خوبی در روی سطح زمین پوکت برای انجام و بازدید وجود دارد. این جزیره دارای چندین بازار شب خارق العاده است که مکان مناسبی را برای گذراندن یک عصر در خارج از خانه و اطراف آن به وجود می آورد.
یکی از جالب ترین گزینه ها قطعاً بازار Chillva است که از کانتینرهای رنگارنگ به عنوان قسمتهای فروشگاه استفاده می کند. خواه قصد خرید سوغاتی را داشته باشید و یا به دنبال این هستید که از غذاهای خوشمزه خیابانی تایلندی لذت ببرید، از قدم زدن در آن لذت خواهید برد. چک کردن بازارها یکی از مهمترین کارهایی است که می توان در شبهای پوکت انجام داد.

 

بازار شب پوکت

 

4.سفر به خلیج Phang Nga: در تور پوکت، سفر یک روزه به خلیج Phang Nga یک امر ضروری است. این صخره های سنگ آهک خیره کننده که از دل دریا خارج می شوند ، ارزش صرف زمان و تلاش زیاد را دارند.

 

سفر به خلیج فانگ نگا

اگر آنها برایتان آشنا به نظر برسند، به این دلیل است که احتمالاً آنها را در فیلم جیمز باند "مرد با اسلحه طلایی" دیده اید. این خلیج همچنین در "جنگ های ستارگان: قسمت سوم" به عنوان زمینه ای برای سیاره Kashyyk ظاهر شد.
اکثر مردم در تور پوکت از خلیج Phang Nga بازدید می کنند. تورها معمولاً شامل توقف در چند جزیره و همچنین اندکی از غواصی و قایقرانی است. بسته به بودجه و سلیقه شما، گزینه های مختلفی برای تور وجود دارد. شما حتی می توانید قایق بادبانی اختصاصی خود را رزرو کنید تا اگر واقعاً می خواهید قایقرانی کنید!

 

اگر شما فردی هستید که از استراحت در سواحل زرق و برق دار لذت می برد، در انواع ورزش های آبی شرکت می کند، یا به دنبال تجربه هیجان هستید سفر با تور پوکت را دوست خواهید داشت. این قطعاً یکی از مکان های برتر برای بازدید در تایلند است.

منبع: خبرگزاری دانا 

 

 



:: برچسب‌ها: تور پوکت , تورینجا , تور , پوکت ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

همانطور که می دانید، دبی، پایتخت امارات متحده عربی و از ثروتمند ترین شهر های  جهان است. جاذبه های گردشگری و امکانات تفریحی این شهر به حدی زیاد است که هر ساله جمعیت بسیار زیادی از گردشگران را متقاعد می سازد تا به تور دبی بروند. اینک در این مقاله سعی داریم تا گوشه کوچکی از شگفتی های این شهر باشکوه را برای شما بیان کنیم.

 

سافاری بیابانی دبی

 

سافاری به بیان خودمانی، به معنای راندن بر روی تپه های شنی است. حال شما می توانید با ماشین خود از تپه های شنی بپرید یا با موتور های خاص و یا حتی بر روی شن های بیابان های شگفت انگیز دبی  شتر سواری کنید. اما پیشنهاد ما به شما این است که حتما در تور دبی، تجربه شیرین سافاری ( Dubai Safari Park ) را نیز برای خود ثبت کنید.

 

 

از دیگر امکاناتی که می توانید آن را در سافاری دبی تجربه کنید، اسکی بر روی تپه های شنی است. لذت سافاری به طوری خواهد بود که تا بعد از سال ها طعم آن را فراموش نخواهید کرد. اما در تور دبی بهترین زمان برای سافاری هنگام غروب خورشید بوده است. البته گردشگران به جز هنگام غروب، هنگام صبح هم می توانند به سافاری بروند اما از دید گردشگران بهترین زمان همان زمان غروب خورشید است. تماشای غروب خورشید در کویر های بی نظیرِ تور دبی تجربه بسیار لذت بخشی خواهد بود. از دیگر خدمات سافاری در هنگام غروب خورشید می توان به این موارد اشاره کرد :

 

سرو غذاهای بسیار خوشمزه و محلی

عکاسی حرفه ای در کویر

قلیان و قهوه عربی با خرمای تازه

آرایش های سنتی با حنا

رقص

و ...

 

و اما سافاری در تور دبی هنگام شب :

از چشم نواز ترین مناطق در تور دبی می توانیم به سافاری در شب اشاره کنیم. سافاری در شب با بقیه زمان ها کمی متفاوت است. حضور شما در دل کویر و تماشای آسمان پر شکوه کویر در حالیکه ستارگان مثل الماس هایی در شب می درخشند تجربه ای بسیار شیرین خواهد بود.

 

پوشش مناسب سافاری :

 

لباس آستین بلندی که بتواند گردن شما را هم کاور کند به همراه کلاه نقاب دار، کتونی چرمی و جوراب های بلند، شلوار گشاد و ترجیحا از جنس کتان بهترین پوششی است که می توانید در تور دبی و تجربه جذاب سافاری داشته باشید. اما نکته مهم در رابطه با پوشش و لباس این موضوع است که بشدت از پوشیدن رنگ های جیغ و طرح های عجیب غریب خودداری کنید. چون این موضوع حیوانات صحرا را وحشت زده می کند. دقت داشته باشید که با خود حتما آب و خوراکی همراه داشته باشید به دلیل اینکه پذیرایی فقط در اردوگاه امکان پذیر می باشد.

 

همانطور که متوجه شدید در این مقاله به توضیح تنها یکی از جاذبه های تور دبی پرداختیم. قطعا زیبایی های این شهر و امکانات تفریحی بی نظیرش به اینجا خلاصه نمی شود. برای اطلاعات بیشتر در زمینه با جاذبه های تفریحی تور دبی می توانید به سایت تورینجا، بانک اطلاعات گردشگری، مراجعه نمایید.

 

منبع : www.tourinja.com



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

امروزه استفاده از تورهای گردشگری روز به روز در حال افزایش است و باعث ایجاد رقابت میان آژانس های مسافرتی برگزار کننده تور شده است که البته این رقابتی بودن باعث به حداقل رسیدن هزینه های تورهای مسافرتی می شود که این امر در نهایت به نفع مسافران تمام میشود. سفر به هر کشوری، همانند پا گذاشتن در دنیای جدیدی است! دنیایی که نه تنها قیافه و زبان ساکنان آن، بلکه فرهنگ، صورت و سبک زندگی مردمش هم متفاوت است. با نگاه کردن به این وجه از سفر، می توان بعد جذاب و هیجان انگیز سفرهای خارجی را بیشتر لمس کرد. دیدن تفاوت ها از نزدیک به قدری وسوسه کننده است که بسیاری را مجاب می کند شده تنها با یک کوله، پا در راه بگذارند و دنیا را از زاویه ای دیگر ببینند .روش های گوناگونی برای سفر کردن وجود دارد و بسته به تجربه ها و شخصیت افراد می تواند هر یک از این روش ها، انتخاب شود که در این میان تورهای خارجی که در سراسر جهان برگزار می شود بسیار پر طرفدار هستند. تورهای خارجی یکی از محبوب ترین و مفرح ترین تورهای مسافرتی در میان گردشگران به شمار می رود که در تعطیلات به خصوص تعطیلات تابستانی طرفداران بیشتری پیدا می کند. شما در تورینجا می‌توانید به راحتی با استفاده از جستجوی پیشرفته، متناسب با بودجه‌ی خود بهترین تورهای خارجی و داخلی را بیابید.

تور تایلند

تایلند کشوری در جنوب شرق آسیاست که برخی آن را بهشت آسیا می‌شمارند. این کشور با در اختیار داشتن طبیعتی شگفت انگیز و افسانه‌ای و تفریحات متنوع و همچنین جاذبه‌های گردشگری بی‌شمار توانسته روز به روز در بین گردشگران خصوصاً گردشگران ایرانی از محبوبیت بیشتری برخوردار شود و هر ساله پذیرای حجم قابل توجهی از مردم که با تور تایلند به این کشور سفر می کنند باشد. جاذبه های گردشگری تایلند در برنامه های تلویزیونی، بسیاری از فیلم های هالیوودی و در داستان های مدرن بارها و بارها به نمایش گذاشته شده اند. اما همچنان برگزاری تور ارزان تایلند برای دیدن کاخ گراند پالاس، غروب خورشید بر فراز ساحل زیبای ریلی، بازدید از فی فی دان و یا گذر از خلیج سنگ آهکی استان پهانگ نگا، لرزه بر اندام گردشگران می اندازد و تجربه ای فراموش نشدنی را برایشان رقم می زند. از مواردی که تایلند را خاص کرده و موجب محبوبیت تور تایلند شده، غذاهای این کشور است که در گوشه و کنار شهرهای تایلند وجود دارد و می توان استفاده کرد، با این که ذائقه غذایی ایرانی ها با جنوب شرق آسیا جور در نمی آید، ولی در تایلند می توان غذاهای خوش طعمی پیدا کرد که این مشکل را حل می کند.

همچنین از محبوب ترین غذاهای تایلند که گردشگران در این کشور هرگز خوردن آن را فراموش نمی کنند می توان به تام یام گونگ، پدتای، تام خا گای و….. اشاره نمود. از بهترین رستوران های تایلند می توان به رستوران مزالونا بانکوک، رستوران سیامی ایسایا، رستوران لیدو، رستوران آکوا، رستوران دودو، رستوران لانگ ساوای و … اشاره نمود که بهترین و لذیذترین غذاها را در اختیار مشتریان خود می گذارد.

بهترین جاذبه گردشگری تایلند

بانکوک به معنای شهر فرشته هاست. زیبایی های این شهر به قدری زیاد است که گویی فرشته ها این همه زیبایی را در یکجا جمع کرده اند. گردشگرانی که با تور تایلند به این کشور سفر می کنند، بانکوک جز برنامه های اصلی آنها می باشد.

چرا بانکوک؟

پایتخت مدرن کشور تایلند است.

از محبوب ترین و پربازدیدترین شهرهای توریستی دنیاست.

طیف متنوعی از دیدنی های تاریخی، هیجانی و مدرن در برابر شما قرار دارد.

در بانکوک با هزینه کمتری به نسبت کشورهای اروپایی، می توانید در محیطی جذاب تفریح کنید.

مناطق گردشگری بسیاری مانند: باغ وحش بانکوک، شهر تاریخی آیوتایا، میدان سیام، بازار گل بانکوک و… در این شهر توریستی وجود دارد که باعث محبوبیت آن در تمام جهان شده است.

تور پوکت

پوکت بدون شک یکی از توریستی ترین و بهترین جزایر تایلند است و اکثر مسافرانی که با تور تایلند به این جزیره سفر می کنند حتما به پوکت هم سری می زنند. در سرتاسر پوکت سواحل متعددی وجود دارند که مناسب سلیقه های مختلف هستند. آفتاب گرفتن و لذت بردن از ساحل و آب و هوای مطبوع، قایق سواری، موج سواری، جت اسکی و … از جمله تفریحات هیجان انگیزی هستند که می توانید در جزیره پوکت انجام بدهید.

خلاصه کلام اینکه تایلند از آن جمله مقاصدی است که در تمامی فصول سال شگفتی ها جاذبه های منحصر به فردی درون خود دارد که هر گردشگری را به وجد می آورد.

 



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 آبان 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

بی شک دبی یکی  از شهرهای بزرگ و نام آشنا برای آن دسته از افرادی که اهل سفر و تفریح هستند محسوب می شود. شهری با برج های بسیار بلند و شگفت انگیز ، بیابان های بی نظیر ، جاذبه های گردشگری متفاوت و ساحل های آرام که هر توریستی را مجاب می کند که به تور دبی برود و از آنجا که در نزدیکی ایران قرار دارد، هر ساله مقصد بسیاری از مردم کشورمان برای گذراندن تعطیلات و حتی تجارت خود به شمار می رود. دبی پرجمعیت ترین شهر امارات می باشد که به دلیل پیشرفت های بسیار زیادی که اخیرا داشته است مورد توجه بسیاری از مردم حهان قرار گرفته که به همین دلیل تور دبی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری به حساب می آید.

 

5 دیدنی که باید در سفر به دبی ببینید

 

 

۱.موزه دبی (Dubai Museum)

 

موزه دبی در قلعه آل فهیدی (Al-Fahidi Fort) قرار دارد که در سال ۱۷۸۷ برای دفاع از دبی ایجاد شد. دیوار قلعه از بلوک‌های مرجانی سنتی ساخته و با آهک نگه داشته شده‌اند. طبقه بالایی توسط ستون‌های چوبی پشتیبانی می‌شود و سقف از نخل، گل و لای و گچ ساخته شده است. در گذشته این قلعه به عنوان محل اقامت خانواده حاکم، مقر دولت و پادگان و زندان استفاده می‌شد. این قلعه در سال ۱۹۷۱ ترمیم شد (دوباره در سال ۱۹۹۵ گسترش یافت) و در حال حاضر موزه برتر شهر است. حیاط این قلعه دارای چند قایق سنتی و خانه‌ای با برگ درخت نخل با برج بادی امارت و سالن سمت راست دارای سلاح‌ها و سالن سمت چپ ویترین آلات موسیقی اماراتی است. زیر طبقه همکف سالن‌های نمایش با نمایشگاه‌ها و شهر فرنگ‌های سر پوشیده وجود دارند که جنبه‌های مختلف سبک زندگی سنتی اماراتی و همچنین آثار مکشوفه از جمله گورهای قدیمی ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ ساله در منطقه باستان شناسی القصیص (Al Qusais) را نشان می‌دهند.

۲. نهر دبی (Dubai Creek)

 

نهر دبی ،شهر را به ۲ بخش دیره به سمت شمال و بور دبی (Bur Dubai) در جنوب تقسیم می‌کند. این نهر یک عنصر معاصر در رشد شهر است، و برای اولین بار مهاجران را برای مروارید و ماهی به اینجا جذب کرد. در حدود  ۴۰۰ سال پیش ،روستاهای کوچک در کنار نهر رشد کردند در حالی که عصر مدرن از دهه‌ی ۱۸۳۰ زمانی که قبیله بنی یاس در منطقه سکونت داشتند آغاز شد. عوارض بارانداز لنج در ساحل خور دبی یا نهر دبی، در شمال پل آل مکتوم (Al-Maktoum Bridge) قرار دارد و هنوز هم توسط معامله گران کوچک در سرتاسر خلیج استفاده می‌شود، برخی از لنج ها در اینجا بیش از صد سال قدمت دارند. شما می‌توانید از اینجا دیدن کنید، و محموله‌ها را در حال بارگذاری و تخلیه در داخل و خارج لنج ها ببینید. کارکنان لنج اغلب بازدیدکنندگان را برای تور به داخل کشتی‌ها دعوت می‌کنند و شما می‌توانید زندگی این ملوانان سنتی را مشاهده کنید. در اینجا بسیاری از لنج ها به کویت، ایران، عمان، هند و شاخ آفریقا سفر می‌کنند. این قسمت کوچک از اقتصاد باقی‌مانده دبی سنتی و قدیمی هنوز یک مکان شلوغ و فوق‌العاده برای وقت‌گذرانی است. اگر بخواهید در نهر دبی سفر کنید شما می‌توانید هم از قایق‌های قدیمی که برای سفرهای توریست‌ها بازسازی‌شده است استفاده کنید یا می‌توانید از ابرا که نوعی کشتی کوچک چوبی است استفاده کنید.

 

 

۳. بستاکیا (دبی قدیم) (Bastakia)

 

محله‌ی بستاکیا در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد تا خانه‌ی تاجران ایرانی ثروتمندی باشد که بیشتر مروارید و پارچه معامله می‌کردند و به خاطر معاملات بدون مالیات و دسترسی به نهر دبی به دبی آمده بودند. بستاکیا شامل بخش شرقی بر دبی در امتداد نهر است و ساختمان‌های آهکی و مرجانی در این منطقه که بیشتر آنها دارای برجهای بادی هستند، به‌صورت خیلی خوبی محفوظ مانده‌اند.برج‌های بادی نوعی سیستم تهویه هوا برای خانه‌های اولیه و قدیمی بودند. احتمالاً تاجرهای ایرانی این عنصر معماری (برج‌های بادی) را از زادگاه خود به دبی آورده بودند. راهروهای باریک که با معماری عربی آمیخته شده‌اند یک تاریخ قدیمی و مهیج از دبی را شامل می‌شوند. درون این منطقه شما گالری Majilis را که دارای مجموعه‌ای از سرامیک‌ها و مبلمان های قدیمی عربی است را می‌یابید و گالری XBA که دارای یک مجموعه از هنر معاصر است که در یکی از ساختمان‌های تاریخی قرار دارد.

 

۴. خانه شیخ سعید آل مکتوم (Sheikh Saeed Al-Maktoum House)

 

شیخ سعید آل مکتوم، از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸ حاکم دبی بود، و پدر بزرگ حاکم فعلی است. محل اقامت فعلی او به عنوان یک موزه بازسازی و ترمیم شده است که نمونه خوبی از معماری عربی است. خانه اصلی در سال ۱۸۹۶ توسط پدر شیخ سعید ساخته شد، به طوری که او می‌توانست حمل و نقل کشتی‌ها را از بالکن‌ها مشاهده کند. خانه اصلی تخریب شد، اما خانه فعلی در مکان اصلی بازسازی شد، با ترکیبی از درهای چوب ساچ کنده کاری شده و شبکه‌های چوبی در سرتاسر پنجره‌ها و دیوارهای گچی با طرح‌های گل دار و هندسی، نمونه مدل اصلی را حفظ کرده است. سی اتاق در اطراف یک اتاق مرکزی و برج بادگیر با جزئیات در بالا ساخته شده است. در داخل، نمایشی از موزه دبی از عکس‌های تاریخی و اسناد و مدارک با بسیاری از عکس‌های قدیمی شگفت انگیز از سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ وجود دارند. در سرتاسر ساختمان نامه‌ها، نقشه‌ها، سکه‌ها و تمبرها توسعه امارات را به نمایش می‌گذارند. نزدیک اینجا خانه شیخ عبید بن ثانی (Sheikh Obaid bin Thani House) است.

 

۵. مرکز خرید امارات ( Mall of the Emirates)

 

مرکز خرید امارات مال محلی برای خوشی و لذت در قلب شهر دبی است ! مرکز خریدی لوکس و چشمنواز که به سرعت در لیست بهترین های دبی قرار گرفته است. این مرکز خرید چهار طبقه که فضایی در حدود 233,467 متر مربع را در خود جای داده، پذیرای بیش از 560 فروشگاه و مغازه مختلف است. البته جذابیت های امارات مال به همین جا محدود نمی شود و اسکی دبی، شهربازی بزرگ، مجتمع سینمایی، سالن تئاتری با 500 نفر گنجایش و مرکزی برای نمایش های هنری از آن دست هستند. در میان امکانات تفریحی این مرکز خرید، شاید بتوان مرکز اسکی دبی را خاص ترین و هیجان انگیزترین بخش امارات مال دانست. محلی که در آن برف ها و تپه هایی واقعی می بینید و می توانید در فضایی بسته و سرپوشیده اسکی کنید.جالب است بدانید این مرکز مجلل در مقایسه با شهرهایی همچون نیویورک و لس آنجلس، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب خود می کند چون گردشگرانی که با تور دبی به این شهر سفر می کنند این مرکز را به هیچ عنوان فراموش نمی کنند.



این شهر به قدری لوکس و گران قیمت است که لقب شهربازی میلیاردرها را گرفته است و تور دبی پرطرفدارترین تور در بیشتر کشورهای جهان به شمار می رود. همچنین دبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات متحده عربی است.

این شهر فوق مدرن از بسیاری از پیشرفته ترین شهرها در دنیای غرب نیز پیشرفته تر است و بسیاری آرزوی سفر به دبی را از آن سوی دنیا در سر می پرورانند ، سفر به این شهر برای مردم ایران اصلا سخت نیست و با وجود تمام گرانی ها و شرایط بد اقتصادی آن را با تورهای ارزان مانند تور لحظه آخری دبی تجربه می کنند، شما می توانید با شرکت در تورهای ویژه موجود در سایت  تورینجا که قیمت های مناسب و همچنین امکانات فوق العاده ای دارند به دیدار این عروس زیبا در خلیج فارس بروند ، به خصوص الان که به پاییز طلایی نزدیک می شویم و آب و هوای این شهر فوق العاده و دلچسب می باشد، بهتر است که این فرصت را مغتنم شماریم و گریزی به این شهر بیرون زده از دل کویر بزنیم و از زیبایی ها و آسمان خراش های ساخته دست بشر که شاهکارهای معماری قرن بیست و یکم هستند ، بازدید نماییم.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آبان 1398 | نظرات ()