نوشته شده توسط : ali

جراحی بینی نوعی جراحی زیبایی است که برای زیباتر شدن فرم بینی انجام می شود. مانند هر جراحی دیگری برای عمل بینی نیز مراقبت هایی وجود دارد که باید قبل و بعد از این جراحی رعایت شود. در این متن برخی از مهمترین مراقبت های مربوط به عمل بینی را آورده ایم تا با دانستن آن ها نتیجه بهتری از جراحی بینی خود بگیرید.

رژیم غذایی قبل از جراحی بینی

 قبل از عمل باید مواد غذایی که حاوی پروتئین هستند، زیاد بخورید. اندامها، هورمون‌ها، سلول‌های قرمز خون، سیستم ایمنی بدن و آنزیم‌ها همگی به طور عمده از پروتئین تشکیل شده‌اند بنابراین بعد از جراحی زیبایی بینی، بدن برای ساخت و ترمیم به پروتئین زیاد نیاز دارد. بنابراین تا جایی که می‌توانید غذاهای حاوی پروتئین بخورید.

البته مصرف ویتامین ث به بهبود زخم‌های جراحی کمک زیادی خواهد کرد و قرار دادن آن در وعده‌های غذایی خالی از لطف نیست. اما چای سبز (که سرشار از آنتی اکسیدان است) و ویتامین E فشار خون را بالا می‌برند و خونریزی و کبودی دور چشم را شدید می‌کند. از دو هفته قبل از عمل ویتامین E کم مصرف کنید ( کمتر از 400 میلی گرم در روز) و پیشنهاد می‌شود چای سبز ننوشید.

یک روز قبل از عمل سبزیجات و میوه نخورید چون حاوی فیبر و دیر هضم هستند و باید حین عمل شک و معده خالی باشد.

رژیم غذایی قبل از عمل بینی

رژیم غذایی بعد از جراحی بینی

بعد از عمل به دلیل مصرف داروهای تجویز شده، ممکن است بیمار دچار یبوست شود و معده به سختی کار کند. در ای شرایط بهتر است سبزیجات و میوه مصرف شود چون در درمان یبوست تأثیر دارند. ضمن اینکه خوردن میوه و سبزیجات باعث کاهش التهاب و ورم بینی می‌شود.

نوشیدن مایعات به مقدار زیاد و چند بار در روز، بعد از عمل بسیار مفید است.

مصرف پروتئین را همانطور که قبل از عمل داشتید، بعد از عمل هم ادامه دهید چرا که بدن اکنون بیشتر به پروتئین برای ساخت و ساز نیاز دارد. چربی نیز به تءمین انرژی بدن کمک می‌کند تا واکنش‌های ایمنی بدن بهتر انجام شوند.

برای کاهش ورم بینی باید چکار کرد؟

برای کاهش ورم باید به بینی کمک کرد که هر چه سریع‌تر پوست به استخوان بچسبد. البته برای این کار راه‌های مختلفی وجود دارد مانند چسب زدن، ماساژ، تزریق کورتون و مصرف یا عدم مصرف خوراکی و نوشیدنی‌های خاص.

چسب زدن بعد از عمل بینی

چسب زدن یکی از اقدامات بعد از جراحی بینی است و کمک می‌کند که پوست بینی زودتر به استخوان بینی بچسبد. چسب زدن هم در کاهش تورم بینی نقش دارد و هم به فرم دهی آن کمک می‌کند. البته این یک کار اصولی است که اگر درست انجام نشود امکان دارد فرم بینی را خراب کند. بهتر است ابتدا پزشک خودش چسب بزند و به بیمار آموزش دهد تا بعدها خودش این کار را انجام دهد.

چسب زدن بعد از عمل بینی

عدم مصرف الکل و سیگار

الکل باعث رقیق شدن خون می‌شود و احتمال خونریزی را بالا می‌برد. از یک ماه قبل از عمل از مصرف الکل خودداری کنید تا خاصیت انعقاد خون، بازیابی شود در غیر این صورت امکان دارد که بیمار حین عمل در اثر خونریزی زیاد جانش به خطر بیفتد!

همچنین مصرف الکل بعد از عمل خطر خونریزی بینی که زیر چسب در حال جوش خوردن است، را بالا می‌برد. تا سه ماه بعد از جراحی بینی، الکل و مشروبات الکلی ننوشید.

مصرف سیگار باعث کاهش اکسیژن خون می‌شود و باید از یک ماه قبل از عمل بینی ( مخصوصاً جراحی بینی گوشتی) سیگار را ترک کنید و بدانید که عدم رعایت این نکته بیمار را با خطر خفگی حین عمل مواجه می‌کند. البته تا سه ماه بعد از عمل هم نباید سیگار کشید چرا که سیگار بعث عفونت زخم‌های جراحی می‌شود و دروان بهبودی را طولانی‌تر می‌کند البته در بعضی موارد می‌تواند پوست بینی را از بین ببرد! از یک ماه قبل عمل تا سه ماه بعد از عمل، لب به سیگار نزنید.

نتیجه گیری

بعد از جراحی بینی دیگر کسی که می تواند بیشتری تاثیر را بر بینی شما بگذارد خودتان هستید و این کار را می توانید با رعایت نکات مراقبتی انجام دهید و نتیجه عمل بینی را تا حد خوبی تثبیت کنید.



:: برچسب‌ها: جراحی بینی ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 آبان 1399 | نظرات ()