نوشته شده توسط : ali

شهر کوچک وان که در ضلع شرقی کشور ترکیه قرار گرفته است از زیباترین و محبوب ترین شهر های ترکیه در بین ایرانیان است و به همین دلیل، تور وان از جمله پرفروش ترین تور هایی است که در کشور ما به فروش می رسد. آنچه که این شهر را محبوب کرده است، گذشته از جاذبه های بی نظیر و مراکز خرید انبوه و به صرفه اش، غذاهای بسیار لذیذی است که آن ها را تنها می توانید در این شهر پیدا کنید. در ادامه قصد داریم شما را با خوشمزه ترین غذاهایی که می توانید در تور وان تجربه کنید آشنا می کنیم.

 

بیتی کباب | Beyti Kebab

از قدیمی ترین و شاید محبوب ترین کباب های ترکیه می توان به بیتی کباب اشاره کرد. این نوع از کباب از زمان حکومت عثمانی ها تهیه می شده ولی بعد از سال ها به فراموشی سپرده شده بود تا اینکه مجددا توسط یکی از رستوران های واقع در شهر استانبول به نام بیتی مجدد تهیه شد و به همین دلیل اکنون نام این نوع کباب را، بیتی کباب گذاشته اند. طرز تهیه این کباب به این شکل است که مقداری گوشت گاو همراه با ادویه های مخصوص به سیخ کشیده می شوند و سپس بر روی آن لایه نازکی از خمیر یوفگا قرار می گیرد و در مرحله بعد سیخ ها روی آتش قرار می گیرند و کباب حاضر می شود. بیتی کباب به همراه برنج و یا به همراه سس گوجه مصرف می شود. اگر به تور وان می روید طعم بی نظیر بیتی کباب را از دست ندهید.

 

 

شیش کباب | Shish Kebab

حتما شما نیز نام شیش کباب ( Shish Kebab ) معروف ترکی را شنیده اید. شیش در زبان ترکی به معنای سیخ می باشد و به همین دلیل شیش کباب به کباب سیخی نیز معروف است. در تهیه این نوع کباب از گوشت طعم دار شده و پیاز و فلفل دلمه ای استفاده می شود. وجود فلفل دلمه ای با رنگ های مختلف و متفاوت از بارز ترین ویژگی های این کباب است که این کار به زیبایی غذا می افزاید. در تور وان به قدم زدن در سطح شهر با رستوران های بسیار زیادی مواجه خواهید شد قطعا شیش کباب از مهم ترین غذاهای آن ها خواهد بود.

 

اسکندر کباب | Iskender Kebab

بدون شک اسکندر کباب نیز از معروف ترین غذاهای ترکی است که اگر به ترکیه سفر کردید پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه تجربه طعم لذیذ این غذا را از دست ندید. این کباب اولین بار توسط شخصی به نام افندی اسکندر تهیه شد و به همین دلیل به همین نام شهرت پیدا کرد. نحوه سرو اسکندر کباب به این شکل است که تکه های کباب را به همراه کره، ماست و  سس گوجه فرنگی طعم دار می کنند و سپس میل می کنند. شهر وان ترکیه یکی از بهترین شهر ها در تهیه اسکندر کباب است و جالب است که بدانید رستوران هایی در این شهر وجود دارند که تنها فقط این نوع کباب را طبخ می کنند. بنابراین اگر به تور وان می روید، حتما به رستوران ها مخصوص اسکندر کباب سر بزنید.

 

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با برخی از غذاهای معروف ترکیه و به خصوص شهر وان آشنا کنیم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به سایت تورینجا مراجعه کنید.

 



:: برچسب‌ها: تور وان ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

پاتایا یک استراحتگاه ساحلی زیبا است که در سواحل شرقی خلیج تایلند واقع شده است و به دلیل سواحل بسیار زیبا، پارک های آبی، زیبایی های طبیعی غیرقابل استفاده، معابد مذهبی و پیاده روی های طولانی در خیابان مشهور است. گردشگران تور پاتایا باید به دنبال یک زندگی شبانه شگفت انگیز در این جزیره باشند و تجربه ای فراموش نشدنی را از آن خود کنند. این جزیره عجیب و غریب که در اطراف یک خلیج هلال شکل گسترده بنا شده است، یک مقصد ایده آل برای دوستداران ماجراجویی است. پاتایا با داشتن سواحل زیبا و بی نظیر، با نخلستان های در حال چرخش و آسمان آبی روشن، می تواند هر کسی که با تور پاتایا به اینجا آمده را که عاشق زیبایی خود کند. این شهر با توجه به علاقه های متنوع بازدید کنندگان تور پاتایا، مجموعه ای از جاذبه های گردشگری اعم از باغ وحش ها، پارک های موضوعی، باغ گیاه شناسی، معابد، بازارها، خیابان های روشن در شب، فعالیت های ورزش های آبی و محیط های آرامش بخش را ارائه می دهد.

 

 

 

پاتایا به سه منطقه شمالی، مرکزی و جنوبی تقسیم می شود که هر کدام چیزی متفاوت از دیگری ارائه می دهند. این مکان هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را با تور پاتایا به خود جلب می کند تا از زیبایی های طبیعت که در سراسر پاتایا پراکنده شده است، کاوش و لذت ببرند. با داشتن یک زندگی شبانه هیجان انگیز، تجربه خرید به یاد ماندنی، ورزش های هیجان انگیز در آب و انواع فعالیت های اوقات فراغت دیگر، این مکان را به مکانی ایده آل برای دوستان، خانواده ها و زوج ها تبدیل می کند.

 

مغازه های پاتایا

پاتایا مانند بیشتر تایلند ( Thailand )، بهشتی برای فروشگاه های مغازه است. بسیاری از بازارهای شناور، مراکز درجه یک، سوپر مارکت ها و بازار ها. برخی از بهترین موارد برای خرید شامل لباس ، کفش ، جواهرات ، ابریشم ، گیاهان و صنایع دستی است. Chanthaburi در نزدیکی این مکان به دلیل سنگهای قیمتی خود به عنوان قطب اصلی صنعت معدن سنگهای قیمتی مشهور است. در حالی که در بازارهای شناور هستید ، حتما مهارت های مزخرف خود را به بهترین وجه و مراقب محصولات جعلی باشید.

 

رستوران ها و غذاهای محلی در پاتایا

رستوران های پاتایا نه تنها غذاهای معتبر تایلندی بلکه غذاهای آسیایی ، قاره ای و سایر غذاها را نیز سرو می کنند. می توان از هتل ها و استراحتگاه های متعددی با رستوران های متعددی بازدید کرد که غذاهای بسیار خوشمزه و خوشمزه و یا بسیاری از مفاصل و رستوران های مستقل را با غذاهای یکسان با آب بخورید. در خیابان پاتایا 2 و جاده ساحلی ، تعداد زیادی از مغازه های غذا خوردن پیدا می شود ، در حالی که یک پاتایای جنوبی با غرفه های غذاهای دریایی لب لب ، که از نظر تخصص ویژه شهر است ، جمع شده است. حتماً نوجوانان مانگو ، خوشمزه و رمبوتان های خوشمزه را که بین ماه های مه و سپتامبر در دسترس هستند امتحان کنید. سالاد تند پاپایا (سام تام) و سالاد گوشت خوک خرد شده (ترش) تند (ترش) نیز مورد علاقه مردم محلی است ، خصوصاً یکی که در اصل متعلق به منطقه ایسان است.

 

جاذبه های گردشگری پاتایا

میموزا پاتایا

میموزا پاتایا محلی برای بازدید پاتایا با لمس شرقی اروپایی است. این مرکز خرید زیبا در فضای باز است که در یک منطقه وسیع طراحی شده با رنگ های برجسته و روشن و بوتیک هایی با مجموعه ای زیبا و متنوع از کالاهایی که به فروش می رسند، پخش شده است. در تور پاتایا با قدم زدن در این بازار می توان شیوه زندگی تایلندی و پرشور آن را تجربه کرد.

حدود 300 مغازه در اطراف محل وجود دارد، از جمله بوتیک ها و رستوران ها با وسایل زیادی مانند اسباب بازی و صنایع دستی، انواع سوغاتی، لباس و جواهرات است. گالری هنر در میموزا شباهت کاملی با هنر در بهشت ​​دارد و مکان مناسبی برای کاوش برای افرادی است به کارهای هنری علاقه مند هستند.

 

معبد حقیقت

پرچمدار پاتایا، معبد حقیقت یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری برای گردشگران در تور پاتایا است که در کنار دریا واقع شده است. معبد حقیقت یا معبد ساچتهام در 105 متری شمال ساحل وونگامات واقع شده است، یک بنای نمادین از پاتایا است. این مکان که کاملا از طرح های تزئینی، حکاکی های زیبا و چوب ساج ساخته شده است، بیشتر شبیه به همجوشی معبد و کاخ است. این معبد که به سبک سنتی ساخته شده، صلح و آرامش را نشان می دهد و با دریافت جوایز برجسته گردشگری توسط جوایز صنعت گردشگری در سال 2008 مورد تقدیر قرار گرفته است و هر ساله بر تعداد بازدیدکنندگان و محبوبیت تور پاتایا می افزاید.

 

آکواریوم پاتایا

بهترین آکواریوم در پاتایا، دارای 2500 حیوان آبزی است که بخشی از سواحل عمیق را به جهان ما می آورند. این آکواریوم در پاتایا به گونه ای توسعه یافته است که اقیانوس های عمیق، مرجان های باشکوه، سواحل شنی و آبزی های یافت نشدنی هستند به راحتی در دسترس عموم قرار می گیرد

ماهی های درنده مانند کوسه ها، ماسه سنگ ها، ستاره های دریایی و خرچنگ ها یا آن لاک پشت های دوست داشتنی، می توانید در دنیای زیر آب پاتایا مشاهده و حس متفاوتی را تجربه کنید. هنگام بازدید از آکواریوم در تور پاتایا، مخزن کشتی مخروبه در انتهای تونل را برای کشف گونه ای کاملاً متفاوت از ماهی و گیاهان آبزی را فراموش نکنید. این نمایشگاه به عنوان یکی از محبوب ترین فعالیت ها برای اجتماعات خانوادگی و گذراندن تعطیلات با دوستان است.

بی شک تور پاتایا، خاطره ی خوبی را برای هر گردشگری می تواند بجا بگذارد.



:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آذر 1398 | نظرات ()