نوشته شده توسط : ali

چشم های یکی از اعضای بسیار حساس در صورت هستند که باید مراقبت خیلی خوبی از این اندام داشت تا سلامت و زیبایی آن به خطر نیافتد! حساس بودن چشم به مواد آرایشی و به ویژه ریمل به دلایل مختلفی اتفاق می افته که میتونیم به مواد تشکیل دهنده، سفت و خشن بودن براش ریمل، ضعیف بودن فرمول ساخت و ... اشاره کرد.

اگر ریمل دارای بو نامطبوع و حتی عطرهای مختلف باشد می تواند موجب آلرژی و حساسیت شود.

ریملی که ضد حساسیت است دارای مواد اورگانیک در مواد اولیه اش می باشد.

برای خرید ریمل ضد حساسیت و اصل م یتوانید به لینک ها زیر مراجعه نمایید:

https://www.lonelyplanet.com/profile/modireseo1988930762

http://flgclassifieds.cce.cornell.edu/author/riimelian/

https://www.ted.com/profiles/24102579



:: برچسب‌ها: ریمل اصل ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

خود را جای گوگل بگذارید! زمانی که کاربری موضوعی را سرچ می‌کند، چه سایت‌هایی را به او پیشنهاد می‌دهید؟ سایت‌هایی که مرتبط هستند... محتوای باکیفیت دارند... بازدیدکننده زیادی دارند... معتبر هستند... قابل اطمینان هستند و... . تمامی این موارد را گوگل در نظر می‌گیرد در واقع گوگل با الگوریتم‌های هوشمندی که طراحی کرده است مانند یک انسان فکر می‌کند و تصمیم می‌گیرد. این الگوریتم‌ها قوانین سئو را سرلوحه خود قرار می‌دهند و طبق آن سایت‌ها مختلف را بررسی می‌کنند و هر کدام که بهتر باشد را در لیست نتایج می‌آورند.

سئو سایت 

قوانین سئو سایت تمام چیزی است که گوگل را از شما و کسب و کارتان خشنود می‌کند. اگر شما در سایت خود این قوانین را به صورت اصولی و حرفه‌ای پیاده سازی کنید، گوگل نان شما را در روغن می‌گذارد.  طبیعی است که گوگل به سایت‌های مطیعش بیشتر توجه می‌کند و بیشتر در لیست نتایج قرار می‌دهد. با سئو سایت همیشه در جلوی چشمان کاربران خواهید بود بنابراین نیازی به تبلیغات نخواهید داشت.

اهمیت سئو

علت اینکه سایتی مانند دیجی کالا تقریبا در خرید همه چیز در رتبه اول چیست؟ بعضی از افراد فکر می کنند سایت هایی که رتبه اول هستند به خاطر خوش شانسی به این جایگاه رسیده اند اما به هیچ وجه این طور نیست. پشت صحنه سایتی که در یک کلمه کلیدی در رتبه اول یا دوم یا حتی سوم است صدها کار انجام می شود.

 سئو سایت

امروزه کاربران به خرید از فروشگاه های آنلاین بیشتر مایل هستند و هرروز برندهای متفاوتی ایجاد می شود؛ اما بین این همه برند، کدام موفق می شود؟ راز این موفقیت چیست؟

کلید اصلی موفقیت و رسیدن به صفحه اول نتایج، سئو سایت است. وقتی تکنیک های سئو داخلی، تکنیکال،خارجی و آنالیز سایت رقبا را به درستی و به صورت مداوم در سایتمان پیاده سازی کنیم می بینیم که بعد از مدتی نتیجه زحماتمان را خواهیم گرفت.

 

منبع:

https://www.docdroid.net/7ZVPzYn/syo-sayt-nrdban-mofkyt-shma-dr-ayntrnt-ast-pdf

 



:: برچسب‌ها: سئو سایت , خدمات سئو سایت , سئو انگلیسی ,
:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

لباس کار یا همان لباس فرم کار،به عنوان یکی از وسایل حفاظتی مطرح می باشد و کارکنان می بایست با لباس کار مناسب در محل کار حاضر شوند لباس کار مدل های متنوعی دارد به عنوان مثال لباس کار مهندسی شامل یک پوشش سراسری میباشد که دست و پا ها را در مقابل شرایط محیطی حفاظت میکند بدیهی است که در لباس کار هرچه الیاف بکار رفته شده در پارچه طبیعی تر باشد لباس کار مناسب تری به شمار می آید و حتی می توان برای فصول سرد از لباس کار عایق سرما استفاده کرد. لباس کار یا همان لباس فرم کار،به عنوان یکی از وسایل حفاظتی مطرح میباشد و کارکنان می بایست با لباس کار مناسب در محل کار حاضر شوند لباس کار مدل های متنوعی دارد به عنوان مثال لباس کار مهندسی شامل یک پوشش سراسری میباشد که دست و پا ها را در مقابل شرایط محیطی حفاظت میکند بدیهی است که در لباس ایمنی هرچه الیاف بکار رفته شده در پارچه طبیعی تر باشد لباس کار مناسب تری به شمار می آید و حتی می توان برای فصول سرد از لباس ایمنی عایق سرما استفاده کرد.

لباس کار

برای استفاده از لباس کار  بابد به چند نکته توجه کرد به عنوان مثال لباس کار جوشکاران به دلیل شرایط خاص علاوه بر لباس کار باید از پیشبند چرمی هم استفاده کرد نکته دیگر این است که لباس کار باید مناسب با نوع و اندازه پرسنل انتخاب شود لباس کار کارکنانی که در محیط های آلوده به مواد سمی و قابل انفجار کار میکنند نباید از لباس کارهای جیب دار استفاده کر

لباس کار چیست:

لباس کار یا همان لباس فرم کار،به عنوان یکی از وسایل حفاظتی مطرح میباشد و کارکنان می بایست با لباس کار مناسب در محل کار حاضر شوند لباس کار مدل های متنوعی دارد به عنوان مثال لباس کار مهندسی شامل یک پوشش سراسری میباشد که دست و پا ها را در مقابل شرایط محیطی حفاظت میکند بدیهی است که در لباس ایمنی هرچه الیاف بکار رفته شده در پارچه طبیعی تر باشد لباس کار مناسب تری به شمار می آید و حتی می توان برای فصول سرد از لباس ایمنی عایق سرما استفاده کرد. برای استفاده از لباس ایمنی باید به چند نکته توجه کرد به عنوان مثال لباس ایمنی جوشکاران به دلیل شرایط خاص علاوه بر لباس ایمنی باید از پیشبند چرمی هم استفاده کرد نکته دیگر این است که لباس ایمنی باید مناسب با نوع و اندازه پرسنل انتخاب شود لباس ایمنی کارکنانی که در محیط های آلوده به مواد سمی و قابل انفجار کار میکنند نباید از لباس های ایمنی جیب دار استفاده کرد.

 

لباس کار

ویژگی های لباس کار:

لباس کار باید به اندازه و متناسب با بدن استفاده کننده باشد.

 

لباس ایمنی حتما باید سایز و اندازه بدن باشد.

 

استفاده از هرگونه مواد قابل اشتعال در تولید لباس ایمنی اکیدا ممنوع می باشد.

 

لباسهای نسوز در برابر آتش سوزی باید دارای کلاه کار،کفش کار دستکش کار باشند.

 

این گونه لباسها به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از ضربه و برخورد و به صورت ژاکت، بلوز شلوار با توجه به نوع محل کاربرد، به رنگهای براق و از جنس­های مختلف ساخته شده و امکان رویت فرد را در شرایط مختلف آب و هوایی و ساعات مختلف شبانه روز فراهم می کنند.

 

هنگام کار باید از لباس ایمنی و کار مناسب استفاده شود، لباس ایمنی باید سالم و بدون پارگی باشد چرا که ممکن است قسمت های پاره لباس به ماشینی که در حال حرکت و دوران است گیر کرده و خطراتی به وجود آید.

 

منبع:

https://rodrigoavarante85204702.typeform.com/to/y4CpQGen

https://www.evernote.com/shard/s432/sh/f91f9181-200f-2a08-0db1-82dfdb35124f/1cdc2174f96904e0e5a22f4254c4452d

 



:: برچسب‌ها: لباس , لباس کار , لباس کار مهندسی , لباس کار مدیریتی ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

بر طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی اختیار طلاق با مرد است و اوست که می تواند حتی بدون دلیل موجه، دادخواست طلاق به طرفیت همسر تقدیم دادگاه کند.


سوال که مطرح می شود این است که آیا عدم رضایت زن (زوجه) تاثیری در پرونده روند طلاق از جانب مرد دارد؟ جواب منفی است با این توضیح که عدم رضایت و موافقت زوجه تنها می تواند مراحل طلاق از طرف مرد را طولانی کند ولی امکان جلوگیری از صدور حکم طلاق را ندارد.


رأیی که دادگاه پس از دادخواست طلاق از طرف مرد صادر می کند گواهی عدم امکان سازش نام دارد و زوج متقاضی طلاق ۳ ماه فرصت دارد تا برای اجرای رای دادگاه و ثبت آن به دفترخانه رسمی طلاق مراجعه کند در غیر این صورت رای صادره از درجه اعتبار ساقط می گردد.


پرونده طلاق چه خواهان آن مرد باشد چه زن، در صورت اعتراض پرونده ای سه مرحله ای است یعنی دادگاه بدوی، دادگاه تجدید نظر استان و دیوان عالی کشور، که با اعتراض زن حتی اگر اعتراض غیر موجه باشد، روند طلاق تا یک سال نیز به طول می انجامد لذا مدت زمان طلاق از طرف مرد بستگی کامل به اعتراض طرفین خصوصا زوجه دارد که ممکن است از ۳ ماه تا ۱ سال و شاید کمی بیشتر به طول بیانجامد.


در هر طلاقی مثل طلاق توافقی، مراحل طلاق از طرف مرد یا طلاق از جانب زن، بر طبق ماده ۲۹ قانون حمایت خانواده، قاضی دادگاه خانواده مکلف است نسبت به مهریه، اجرت المثل، نفقه و حضانت فرزندان، ملاقات و نفقه آن ها تعیین تکلیف کند.

در مراحل درخواست طلاق از طرف مرد، دادگاه مکلف است که به هر یک زوجین ابلاغ فرستاده و با درج مهلت از آن ها بخواهد که داور معرفی کنند. امروزه داوری در پرونده های طلاق به امری تشریفاتی تبدیل شده است زیرا در اکثر و غالب موارد داوری در رفع اختلاف زوجین کارگشا نیست. مضافا بر این که نظریه داوران برای دادگاه اهمیت چندانی ندارد.
در هیچ فرضی در درخواست طلاق از طرف مرد حتی اگر رای غیابی باشد، مهریه زن از بین نمی رود فقط اگر بین زوجین نزدیکی واقع نشده باشد مهریه در هنگام طلاق نصف می گردد.
نوع طلاقی که مرد درخواست کننده آن باشد رجعی است یعنی در مدت حدود ۳ ماه عده، زوج می تواند به زوجه رجوع کند و به این ترتیب طلاق از بین می رود مگر این که زن دوشیزه (باکره) یا یائسه باشد که در این موارد طلاق بائن است و امکان رجوع وجود ندارد.
مستفاد از قانون حمایت خانواده جدید و نسخ عمده مواد قانون اصلاح از مقررات مربوط به طلاق در حال حاضر امکان جمع شرط نصف اموال (شرط تنصیف) با اجرت المثل وجود دارد.



:: برچسب‌ها: طلاق ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

تغییرات قانونی مهاجرت به کانادا در سال 2020 به گونه ای بوده که راه های مهاجرت به آن همچنان هموار است. کانادا از پهناورترین کشورهای جهان است و هر ساله جمعیت قابل توجهی برای مهاجرت به این کشور از روش های مختلف اقدام می کنند. مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل و کار روش های اصلی مهاجرت به این کشور پیشرفته هستند اما روش های مهاجرت به کشور کانادا به این دو مورد محدود نمی شود.

مهاجرت به کانادا در سال 2020 از راه های مختلف امکان پذیر می باشد که عبارتند از:

  • ویزای توریستی کانادا
  • ویزای سرمایه گذاری کانادا
  • ویزای خود اشتغالی کانادا
  • ویزای ازدواج و نامزدی کانادا
  • ویزای تولد کانادا
  • ویزای کاری کانادا
  • ویزای تحصیلی کانادا

کشور کانادا که انتخاب اکثر افراد متقاضی مهاجرت می باشد در حال حاضر یکی از بهترین گزینه های مهاجرتی است و متقاضیان بسیاری دارد که هر یک باید با توجه به شرایط و رزومه خود برای انتخاب بهترین روش اقدام نمایند



:: برچسب‌ها: مهاجرت قانونی ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

چرا باید عینک ایمنی بزنیم؟

هنگامی که خطرات ایمنی مربوط به محل کار خود را پیدا کردید، باید اطلاعات خود را درباره انواع عینک های ایمنی کار و درجه حفاظتی آنها افزایش دهید. اما لازم است قبل از آن در مورد اهمیت ایمنی و بهداشت در محیط کار آگاهی های لازم را کسب کنید.  به طور کلی عینک های ایمنی چشم را می‌توان در دو دسته کلی عینک های ایمنی و گاگل های ایمنی تقسیم کرد.

بسته به مواد به کار رفته در لنزها، عینک های ایمنی و گاگل های ایمنی می‌توانند از چشم‌های شما در برابر صدمات ناشی از پرتاب اشیا، برخورد ذرات به چشم، تابش نور و انعکاس نور قابل مشاهده، محافظت کنند. مواد مورد استفاده در ساخت عینک ایمنی کار شامل پلی کربنات، پلی اورتان NXT و شیشه نوری می باشد.

عینک ایمنی لیزری

عینک های ایمنی اکریلیک: این عینک‌ها بسیار ارزان قیمت بوده، نسبت به عینک‌های شیشه‌ای نوری معمولی سبک‌تر هستند و در برابر انواع حلال‌های شیمیایی مقاوم اند. نداشتن طول عمر بالا و وضوح کافی برای کارهای حساس از مهم‌ترین ایراداتی است که به این سبک از عینک های ایمنی وارد است.

عینک های ایمنی اپتیکال: این عینک‌ها در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم هستند و در میزان دید فرد استفاده کننده هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند. لنز این عینک‌ها کمی سنگین بوده، قیمت آنها بالاتر است و متاسفانه در برابر ضربه مقاومت چندانی از خود نشان نمی‌دهند.

 

عینک ایمنی چیست؟

در حین کار های فنی وسیله ای به به شکل های مختلف وجود دارد و به شکل عینک است و برای محافظت چشم ها در برابر ذرات پرتاب شده در حین کار استفاده می شود را عینک کار یا عینک ایمنی می گویند.

 

عینک فرزکاری اخوان یک ابزار بسیار کاربردی و ایمنی برای مشاغلی مانند تراشکاری و برشکاری و غیره است.

 

برای هر کار و هر شغلی رعایت ایمنی شرط اصلی و اولیه است. یکی از مهمترین وسایل در هنگام کار کردن عینک ایمنی کار است که در این قسمت عینک ژله ای کار اخوان با کیفیت بالا ارائه می شود.

 

ساختار این عینک به شکلی است که کامل روی صورت می نشیند و راه نفوذ هرگونه براده یا قطعه ای را به قسمت اعظم صورت و چشم ها مسدود می کند.

عینک ایمنی

لنزهای شفاف معمول ترین نوع لنز برای ساخت عینک های ایمنی هستند که از مواد مقاوم همچون پلی کربنات ساخته می شوند و مقرون به صرفه اند. در دو نوع uv400 و ساده ارائه میشود. این نوع لنز دید کاربر را کاهش نمیدهد، رنگها و میزان نور نیز طبیعی باقی می ماند. بسته به نوع ماده بکار رفته مقاومت لنز متفاوت است. عینک های دارای این لنز برای کارهای عمومی و حفاظت در برابر پاشش و برخورد براده و خرده مواد بکار می رود. این نوع عینک در مقابل پرتو ها،لیزر یا آسیب نور جرقه و جوش مقاوم نیست.

 

منابع:

http://iranreportaj..com/

https://disqus.com/by/unex_safety/

https://ask.fm/felixjorje782528

 

 


:: برچسب‌ها: عینک ایمنی , ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

داشتن چهره ای زیبا و دلنشین مسئله ای است که برای همه ما انسان ها بسیار با ارزش و جذاب است چون علاوه بر زیبایی باعث افزایش قابل توجه اعتماد به نفس در افراد می شود.

از همین رو امروزه جراحی بینی جزو رایج ترین و پرطرفدارترین جراحی هایی است که هر روزه در جهان انجام می شود. گرایش به زیبایی و بهتر شدن در وجود تمام انسان ها است که با توجه به پیشرفت های علم پزشکی در حوزه زیبایی، روز به روز افراد بیشتری به این سمت رو می آورند.

عمل بینی در کنار تمام ویژگی های مثبت و جذاب خود، ممکن است عوارض و مشکلاتی را نیز به دنبال داشته باشد که بهتر است قبل از تصمیم به انجام جراحی بینی درمورد نکاتی که باید قبل و بعد از عمل بینی رعایت کرد را بدانید. امروزه با توجه به نوع بینی (بینی گوشتی یا بینی استخوانی) نتیجه جراحی متفاوت است.

سن مناسب برای عمل بینی

تا زمانی که سن بلوغ به اتمام نرسیده باشد، انجام عمل بینی امکان پذیر نمی باشد. چون بینی انسان تا سن بلوغ که تقریبا تا 16 سالگی است رشد می کند و سپس متوقف می شود. به این ترتیب سن قانونی برای انجام جراحی بینی بین دختران از 16 سالگی و بین پسران از 17 سالگی می باشد. هر چقدر که پوست جوان تر و شاداب تر باشد نتیجه عمل بینی بهتر خواهد بود.

عمل بینی طبیعی

نقش جراحی بینی در زیبایی چهره

از آنجا که بینی در مرکز صورت قرار دارد، در صورت داشتن کوچکترین ایراد، زیبایی سایر اعضای چهره را تحت تاثیر قرار می دهد. از این به دلیل اهمیت بینی در زیبایی چهره، پس از انجام عمل بینی علاوه بر زیبا و کوچک شدن بینی، تاثیر چشمگیری در زیبایی و تعادل سایر اجزای صورت دارد. همچنین جراحی بینی باعث برطرف شدن پولیپ و انحرافات بینی نیز می شود برای افرادی که این مشکلات را دارند، با یک تیر دو نشان می زنند.

فرق عمل بینی گوشتی با استخوانی

اصلی ترین تفاوت بینی گوشتی و استخوانی در ضخامت پوست است. بینی هایی که دارای پوست نازک اما غضروف محکمی هستند بینی استخوانی نام دارند. همچنین به بینی هایی با پوست ضخیم و غضروف نرم تر، بینی گوشتی می گویند.

نتیجه عمل بینی استخوانی در مقایسه با عمل بینی گوشتی ، بهتر و سریع تر است. معمولا عمل بینی گوشتی مدت زمان بیشتری طول می کشد تا تاثیر خود را به صورت کامل نشان دهد. اما به طور کلی جراحی بینی طبیعی برای افرادی که بینی گوشتی دارند گزینه مناسب تری است چون همانطور که گفته شد ساختار ضعیف تری نسبت به بینی استخوانی دارند.

راه های تشخیص بینی گوشتی

 

  • دارای پوست ضخیم تری هستند
  • نوک بینی بزرگ و پهن تری نسبت به بینی های استخوانی دارند
  • منافذ روی پوست بینی معمولا بزرگتر است
  • غدد چربی بیشتری در این ناحیه دارند

عمل بینی گوشتی

نکات مهم قبل از عمل بینی

قبل از انجام عمل بینی گوشتی یا استخوانی لازم است نکاتی را بدانید. مواردی مانند:

  • دو هفته قبل از جراحی بینی استفاده از انواع دخانیات را باید ممنوع کنید زیرا نیکوتین و دخانیات باعث تنگ شدن رگ های خونی می شود که مضر است.
  • از مصرف داروهای حاوی آسپرین که باعث رقیق تر شدن خون می شوند خودداری کنید. مصرف این داروها قبل از عمل بینی باعث خونریزی زیاد می شود.
  • بهتر است حداقل 8 ساعت قبل از عمل بینی گوشتی چیزی نخورید
  • برای این که روز جراحی بینی استرس نداشته باشید حتما از قبل، راه های رسیدن به  کلینیک مورد نظرتان را بررسی کنید.
  • شب قبل از جراحی دوش بگیرید و سعی کنید استراحت کافی داشته باشید.
  • قبل از عمل بینی آب زیاد بنوشید.

منبع: https://www.ilna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/930977-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D9%87%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%82%D8%A8%D9%84-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%B9%D9%85%D9%84-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C



:: برچسب‌ها: عمل بینی , عمل بینی گوشتی ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 

هر بیرینگ غلطشی بر اساس یک کد فنی طراحی شده است که با آن کد نوع ساختار ، ابعاد تلرانس ها لقی و سایر مشخصه آن تعیین میگردد معمولا استاندارد تمام شرکتهای معتبر در زمینه تولید بلبرینگ یکسان است و این استاندارد مطابق استاندارد DIN 623  است. {توضیح : همانطور که میدانید DIN استاندارد کشور آلمان میباشد ، اما تقریباً تمام بلبرینگ ها و رولبرینگ های ساخت اروپا مانند SKF ، FAG و … و بلبرینگ و رولبرینگ های ساخت ژاپن KOYO،NACHI و … از این استاندارد برای نام گذاری استفاده میکنند ، و در بازار ایران تقریباً فقط بلبرینگ و رولبرینگ های ساخت کشور آمریکا مانند تیمکن از این استاندارد طبعیت نمیکنند}

 

کدهای مربوط به سری های بیرینگ (بلبرینگ و رولبرینگ)

کد های سری های مختلف بیرینگ از اعداد حروف یا هر دو آن تشکیل شده است این کدها نشان دهنده ساختار بیرینگ (بلبرینگ و رولبرینگ و یاتاقان ها) می باشد. بصورت کلی در بیرینگ های ساده تر شماره فنی آنها از ۳ قسمت تشکیل شده است که به ترتیب به این صورت هستند :

 

۱) شماره فنی مربوط به سوراخ داخل d 

۲ ) شماره فنی مربوط به نوع بیرینگ

۳) پیشوند و پسوند ها که مربوط به ویژگی آنها مثل نوع آبند یا نوع ماشینکاری و …

 

۱) شماره فنی مربوط به سوراخ داخل d

قطر سوراخ داخل مطابق سوراخ داخل محاسبه میگردد در تمام بیرینگ ها ی غلطشی به استثنای بیرینگ ها کف گرد دو طرفه شماره سوراخ داخل به قطر های داخلی d=20   تا d=480   از تقسیم قطر سوراخ بر عدد ۵ بدست می آید برای مثال شماره سوراخ داخل برای قطر ۳۶۰ به صورت زیر محاسبه میگردد ۳۶۰/۵=۷۲

بلبرینگ شیار عمیق

 

و برای سوراخ های داخلی از قطر ۱۰ تا قطر ۱۷ بشکل زیر خواهد بود .

 

D=10  برای شماره سوراخ داخل ۰۰

D=12  برای شماره سوراخ داخل ۰۱

D=15  برای شماره سوراخ داخل ۰۲

D=17  برای شماره سوراخ داخل ۰۳

 

مثلا به ترتیب برای بلبرینگ شیار عمیق ۶۰۰۰ قطر داخلی ۱۰ میلیمتر و برای بلبرینگ ۶۰۰۱ قطر داخلی ۱۲ میلیمتر و برای بلبرینگ شیار عمیق ۶۰۰۲ و ۶۰۰۳ بترتیب اندازه قطر داخلی برابر ۱۵ و ۱۷ میلیمتر میباشد . و برای بلبرینگ شیار عمیق ۶۰۰۴ قطر داخلی ۲۰ میلیمتر است .

 

 بلبرینگ یا رولبرینگ خود را از کجا پیدا کنم ؟

برای آنکه بنوانید بلبرینگ یا رولبرینگ مورد نیاز دستگاه خود را پیدا کنید لازم است کمی دانش مهندسی مکانیک داشته باشید و بدانید که بلبرینگ یا رولبرینگ شما باید چه میزات نیرو و چه نوع نیرویی اعم از نیروی محوری و نیروی شعاعی یا ترکیب نیروی شعاعی و محوری تحمل میکند ؟

لذا برای اینکه مشخص کنید بلبرینگ مورد نیاز شما جزو کدامیک از دسته های زیر قرار میگیرد لازم است بدانید بیرینگ شما باید چه نیروی را تحمل میکند 

 

انواع بلبرینگ ها و رولبرینگ ها

بلبرینگ های شیار عمیق Deep Groove Ball Bearings

بلبرینگ های تماس زاویه ایی Angular Contact Ball Bearings 

بلبرینگ های خود تنظیم Self-Aligning Ball Bearings

بلبرینگ های کف گرد  Thrust Ball Bearings

رولبرینگ استوانه‌ایی Cylindrical Roller Bearings

رولبرینگ بشکه‌ایی Spherical Roller Bearings 

رولبرینگ مخروطی Taper Roller Bearings

رولبرینگ کف گرد Spherical Roller  Thrust Bearings

گام بعدی انتخاب سایز مناسب برای بلبرینگ یا رولبرینگ میباشد ، که تمامی شرکت های سازنده برای بلبرینگ یا رولبرینگهای تولیدی خود شماره ثابتی دارند لذا به سادگی میتوانید انتخاب دقیقی برای بلبرینگ یا رولبرینگ مصرفی خود را داشته باشید .

 

منبع= http://thbeauty.blogfa.com/

 



:: برچسب‌ها: بلبرینگ ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()